تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۴۳۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ادامه روند کاهش صادرات سیمان پاکستان

می متالز - بر اساس اعلام انجمن تولید کنندگان سیمان پاکستان روند کاهش صادرات سیمان این کشور نسبت به سال گذشته، طی ماه های اخیر همچنان ادامه داشته است.
ادامه روند کاهش صادرات سیمان پاکستان

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن تولید کنندگان سیمان پاکستان میزان افت صادرات سیمان این کشور، در دومین ماه سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۵.۷ درصد، ماه مارس ۶۰.۴ درصد، ۵۰.۸ درصد در ماه آوریل و ۴۴.۶ درصد در ماه می نسبت به سال گذشته با افت همراه بوده است.

از سوی دیگر اما فروش داخلی سیمان در پاکستان در ماه می ۲۰۱۷ میلادی با ۲.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ به رقم ۳.۷ میلیون تن رسیده است. بررسی گزارش های صادراتی سیمان پاکستان نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷ افت صادرات سیمان این کشور به دو مقصد هند و افغانستان کاهش چشمگیری داشته است به گونه ای که میزان صادرات سیمان به افغانستان از ۲۰۶ هزار تن در ماه می ۲۰۱۶ به ۹۷ هزار تن و میزان صادرات سیمان پاکستان به هندوستان از ۱۳۵ هزار تن به ۱۱۴ هزار تن در ماه می ۲۰۱۷ تقلیل داشته است.

کارشناسان صنعت پاکستان معتقدند که دولت باید گام های اساسی تری را در خصوص تقویت بخش مسکن که به عنوان یکی از محورهای زیربنایی توسعه محسوب می شود بردارد. مشکلی که صنعت سیمان کشور ما نیز در چند سال گذشته با آن دست به گریبان بوده است و رکود پروژه های عمرانی در کشور موجب شده است که کارخانجات سیمان ایران به منظور کنترل تولید و بازار سیمان با ظرفیتی به مراتب کمتر از توان موجود کار کنند.

عناوین برگزیده