تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۴۳۴۱
سرویس خبر : انرژی

کاهش ذخایر نفت روسیه و عربستان با افت قیمت

می متالز - طبق گفته وزیر انرژی روسیه با توجه به اخبار مربوط به ذخیره سازی نفت امریکا، نتیجه توافق کشورهای تولیدکننده نفت در راستای کاهش تولید و متعادل کردن عرضه به بازار تا سه ماهه اول سال آینده مشخص خواهد شد.
کاهش ذخایر نفت روسیه و عربستان با افت قیمت

همتای عربستانی ایشان نیز اظهار کردند ذخایر نفت در دنیا رو به کاهش گذاشته و این روند طی سه تا چهار ماه آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت. وی گفت تا قبل از پایان سال، هدف نهایی اوپک مبنی بر تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت محقق خواهد شد، هرچند عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده در این سازمان اعلام کرده درصورت نتیجه بخش نبودن اقدامات اخیر، سیاست خود در این باره را تغییر خواهد داد. وزیر انرژی عربستان اعلام کرد عدم حصول نتیجه کاهش تولید نفت تا آخر امسال و نرسیدن به هدف مورد نظر عربستان را وادار به تغییر سیاست خود خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه در روز بیست و پنجم ماه می توافق نامه کاهش عرضه نفت خود را که در سال گذشته به امضا رسانده بودند را تا سه ماهه اول سال آینده تمدید کردند. اخبار عدم کاهش بیشتر تولید ایشان افت بیشتر قیمت نفت را درپی داشت ضمن اینکه قیمت نفت خام امریکا نیز تا 5 سنت افت کرد. قیمت نفت خام برنت نیز در روز جمعه در 48.15 دلار هر بشکه بسته شد.

وزیر انرژی روسیه گفت توافق اوپک کارآمد بوده و باعث کاهش تدریجی ذخایر نفت شده است و به طبع آن تقاضا در سه ماهه اول سال آینده بهبود خواهد یافت. وی افزود روسیه متعهد شده از هیچ تلاشی برای متعادل کردن بازار دریغ نکند. وزیر انرژی عربستان معتقد است تغییرات کوتاه مدت در عرضه نمی تواند تاثیر طولانی مدت در کاهش ذخایر داشته باشد. طبق اطلاعات سازمان انرژی، با افزایش واردات و کمرنگ شدن صادرات، ذخایر نفت خام و محصولات نفتی امریکا به بیشترین مقدار از سال 2008 رسیده است. هفته پیش تعداد سکوهای حفاری در امریکا به 741 سکو افزایش یافت و تولیدکنندگان نفت شل همچنان به تاخت و تاز ادامه می دهند.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده