تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۴۴۱۲
سرویس خبر : انرژی
گزارش هفتگی؛

تعادل در تالار پتروشیمی

می متالز - حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۷ هزار و ۱۷۱ تن رقم خورد.
تعادل در تالار پتروشیمی

حجم معاملات نسبت به هفته ماقبل با ۱۲ هزار و ۹۸۷ تن افزایش مواجه شد، اما معاملات همچنان در اکثر گروه های کالایی متعادل بود.

در همین حال عرضه محصولات در هفته گذشته ۸۷ هزار و ۸۴۵ و تقاضای آن هم بالغ بر ۸۸ هزار و ۹۶۸ تن بود. عرضه حدودا ۱۶ هزار تن و تقاضا نیز ۱۴ هزارتن افزایش داشته است.

به این ترتیب در هفته چهارم خرداد ماه تالار معاملات پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران ، معاملات نسبتا خوبی را تجربه کرد.

در کل بیش از ۵۳ درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان در هفته ای که گذشت خریداری شد. به این ترتیب ۲۴ گرید از ۸۲ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در همین حال در هفته ای که گذشت بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه PET گرید بطری با ۲هزار و ۴۹۷ تن کاهش است، همچنین گروه پلی پروپیلن شیمیایی نیز کاهش یک هزار و ۴۲۴ تنی را تجربه کرد.

از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سبک فیلم و با ۵هزار و ۱۱۴ تن است، بعد از این گروه  پلی اتیلن سنگین تزریقی و با ۴هزار و ۲۹۰ تن قرار داشت. گروه های پلی اتیلن سبک خطی و پلی پروپیلن نساجی هر کدام به ترتیب با ۳هزار و ۳۷۷  و یک هزار و ۸۷۵ تن افزایش در رده های بعدی قرار داشتند.

در صدر کالاهای جذاب، همچنان  PVC-E۶۸۳۲ پتروشیمی اروند قرار داشت، پس از آن پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ ، پلی پروپیلن نساجی  HP۵۵۲R ، پلی پروپیلن نساجی Z۳۰S و پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C قرار داشتند.

کالاهای دیگری همچون پلی پروپیلن فیلم HP۵۲۵J، پلی پروپیلن نساجی ZR۲۳۰C و پلی پروپیلن نساجی ZB۳۳۲C نیز با رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

عناوین برگزیده