تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۴۵۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت،معدن وتجارت خبر داد :

آزاد سازی 20 پهنه اکتشافی در فروردین ماه امسال

می متالز - مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت،معدن وتجارت گفت: در فرودین ماه سال 96 به تعداد20 پهنه اکتشافی که مطالعات مراحل اولیه اکتشافی بر روی آنها انجام شده آزاد سازی شدند.
آزاد سازی 20 پهنه اکتشافی در فروردین ماه امسال

« اسدالله کشاورز » با اعلام این خبر، افزود :  پهنه های  معدنی آزاد شده در فروردین ماه امسال 200 هزار کیلومتر از 500 هزار کیلومترمربع 131 پهنه اکتشافی معدنی کشور را شامل می شوند.
وی در ادامه گفت: تعداد آنومالی هایی که در 20 پهنه آزادشده شناسایی شده  بالغ بر 400 محدوده معدنی امید بخش است که در ادامه مرحله سوم و چهارم اکتشاف آغاز خواهند نمود.
کشارزتصریح کرد :‌به غیر 20 پهنه اکتشافی آزاد شده 10پهنه  دیگر عملیات پی جویی و اکتشاف آنها به اتمام رسیده و در شرف بررسی گزارشات واصله هستیم که بعد از تایید آنها تا آواخر تابستان امسال آزاد خواهند شد.
مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت،معدن وتجارت در ادامه یادآور شد : در اواخر سال 95 و ابتدای سال 96 دو مرحله آزاد سازی داشتیم که در مرحله دوم 20 پهنه و در مرحله اول که در اسفند 95 اتفاق افتاد توانستیم 5 هزار محدوده اکتشافی بلاتکلیف را تعیین تکلیف وآزاد سازی نماییم.
وی در توضیح این مطلب ، افزود :‌5 هزار محدوده اکتشافی بلاتکلیف از محدوده هایی بودند که سابق بر این به مزایده گذاشته شده بود ،متقاضی نداشتندواز لحاظ پتانسیل مجهول بودند.
کشاورز یادآور شد :‌ سال گذشته از131 پهنه اکتشافی با وسعت 500حدود هزار کیلومتر مربع  به تعداد 107 پهنه به وسعت 407 هزار کیلومتر مربع  به متقاضیان معدنی واگذار شده است.
کشاورز با بیان اینکه عمده مواد معدنی در پهنه های معدنی آزاد شده فلزی هستند ، افزود : استانهای فارس ، کرمان ، یزد ، جنوبکرمان ، قم ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و آذربایجان بیشترین پهنه های معدنی آزاد شده را دارا بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرآیند آمار تولید و محاسبه حقوق دولتی معادن مراحل نهایی خود را طی نموده و ان شالله بزودی در سامانه کاداستر راه اندازی و بار گذاری می شود.

عناوین برگزیده