تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۴۵۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رحمانی معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت :

طرح رونق تولید از سر گرفته شد/ سامانه بهین یاب بطور مجدد فعال شد

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد : با شروع سال 96 سامانه بهین یاب بطور مجدد بازگشایی شده و از متقاضیان ثبت نام می کند .
طرح رونق تولید از سر گرفته شد/ سامانه بهین یاب بطور مجدد فعال شد

« رضا رحمانی » با اعلام این خبر، افزود : سامانه بهین یاب تا این تاریخ  مشغول پرونده های مربوط به سال گذشته بود اما از امروز پذیرای ورودی های جدید است.
رحمانی در ادامه یادآور شد : پیرو فرموده مقام معظم رهبری که «دولت برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط فکری کند» چند پروژه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرا شد که یکی تز آنها « طذح رونق تولید » نام گرفت که بتواند سرمایه در گردش واحدهای کوچک ومتوسط را تامین کند.
وی در ادامه توضیح داد: طرح رونق تولید بصورت بسته ای با همکاری بانک مرکزی طراحی شده و در این بسته هر واحدی می تواند محصولات خودرا تولید کرده و به فروش برساند  ولیکن در این میان مشکلی به دلیل عدم تامین مالی و سرمایه در گردش  برای تعدادی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط وجود داشت که که علاوه بر تامین مالی امتیازاتی برای فروش و صادرات قایل شد .
همچنین اگر واحدی به طور مثال چک برگشتی و یا بدهی داشته باشد و مشکلاتی نظیر بیمه، بدهی به سازمان امور مالیات و عدم نسبت های مالکانه که جملگی مانع دریافت تسهیلات به واحد های کوچک و متوسط می شود نادیده گرفته شده تا به طور مجدد این واحدها فعال شود.
رحمانی تصریح کرد: نتیجه اصلی طرح رونق تولید تثبیت وضعیت اشتغال، افزایش اشتغال و راه اندازی چرخه تولید در واحدهای کوچک و متوسط ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب خواهد بود.
وی در ادامه با خبر اینکه سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان برای 7 هزارو 500 واحد صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده بود در سال 96 نیز 20 هزار میلیارد تومان برای 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط لحاظ شده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در جلسه ی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست دکتر جهانگیری این موضوع تصویب شده و بانک مرکزی ابلاغ لازم را انجام داده و در جهت تحقق فرآمین مقام معظم رهبری حد اکثر توان خود را بکار خواهد بست، افزود: در سال گذشته بانک های خصوصی عملکرد ضعیف تری نسبت به بانک هایی نظیر: بانک ملی، کشاورزی، صنعت و معدن، سپه ، صادرات، تجارت ، ملت ، رفاه و توسعه و تعاون داشتند.  
وی گفت: در اقدام بعدی این معاونت به تمام واحدهای صنعتی نیمه تمامی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شمار آنها به 6 هزار واحد می رسد را به عنوان اقدام جدید شناسایی نموده و در صدد نوسازی و بازسازی  صنایع با اختصاص 10 هزار میلیارد تومان و برای 5 هزار واحد کوچک و متوسط اختصاص یافته است.
همچنین نوع این اقدام با اقدام های گذشته متفاوت بوده به طوری که برای نخستین بار این برنامه توسط معاونت امور صنایع بر اساس رشته های صنایع و تفکیک استانی تدوین شده است.
وی خاطر نشان کرد: قدیمی و فرسوده بودن تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولیدی صنایعی که مبتلا به فرسودگی و قدیمی شدن شده بودند برای نوسازی نیاز به دسترسی به منابع مالی احساس شد البته در این میان سایر اهدافی نظیر: کاهش مصرف انرژی، تولید محصول کیفی، رعایت مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت تمام شده که جملگی جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی است در سال جاری به اجرا در می آید.
رحمانی یادآور شد: برای نوسازی صنوف تولیدی نظیر: ریخته گری، نجاری و غیره که نیاز به نوسازی داشته نیز در اقدام جداگانه سیاست های این معاونت را با همکاری معاونت امور اقتصادی و بازرگانی پیاده سازی خواهیم نمود.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح رونق تولید و بازگشایی مجدد سامانه بهین یاب دو پروژه از 44 پروژه ی اقتصاد مقاومتی است، افزود در طرح رونق تولید سال 96 بخش معادن نیز بدان اضافه شده که در این صورت معدنکاران نیز می توانند با ورود به ساما نه ی بهین یاب ثبت نام نمایند.
وی  در ادامه گفت: هدف کلی طرح رونق تولید افزایش 10 درصدی اشتغال و محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ثبت نام کننده در سامانه ی بهین یاب است .
رحمانی با اعلام خبر اینکه پیش بینی ما از طرح رونق تولید ایجاد 50 هزار شغل جدید است، افزودهمچنین با تکمیل پروژه هایی که با پیشرفت بالای 60 درصد می باشد نیز انتظار ایجاد 120 هزار شغل جدید و برای صنوف بویژه صنوف تولید ایجاد 250 هزار شغل جدید دور از ذهن نیست. 

عناوین برگزیده