تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۴۵۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد؛

ادامه روند نزولی بهای طلا در هفته آینده

می متالز - تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که روند نزولی قیمت جهانی طلا طی هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.
ادامه روند نزولی بهای طلا در هفته آینده

انتشار آمارهای مثبت و امیدوارکننده اقصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به میزان ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. این مساله نیز تاثیر مهمی بر افزایش ارزش دلار و افت قیمت جهانی طلا داشته است.

در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز ۲۱ تحلیلگر اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰ نفر معادل ۴۸ درصد پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد. ۹ نفر معادل ۴۳ درصد نیز به افزایش قیمت جهانی طلا رای داده اند و ۲ نفر معادل ۱۰۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

از سوی دیگر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز هم ۱۱۵۱ نفر از سرمایه گذاران شرکت کردند که از این تعداد هم ۶۵۸ نفر معادل ۵۷ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

393 نفر معادل ۳۴ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و ۱۰۰ نفر معادل ۹ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد ماند. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون ۸.۴ درصد افزایش داشته است. این برای دومین هفته متوالی است که کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا  رای داده اند. البته برای نخستین بار از ۱۰ مارس است که سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا با کاهش روبرو  خواهد شد.

هفته گذشته ۶۱ درصد کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. ۵۵ درصد سرمایه گذاران بین المللی نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از ۱.۱۱ درصد کاهش داشته است.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: قیمت طلا طی روزهای آینده نیز تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال قرار خواهد داشت و با افت بیشتری روبرو می شود. البته تشدید تنش های سیاسی می تواند موجب افزایش تقاضای مکان  امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که پایین بودن نرخ تورم آمریکا و نگرانی نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور و اتحادیه اروپا می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.برخی سرمایه گذاران نیز پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده به کمتر از ۱۲۳۰ تا ۱۲۴۰ دلار کاهش  خواهد یافت

عناوین برگزیده