تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۴۵۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور :

برنامه ریزی برای افزایش ایمنی معادن کشور در سال ۹۶

می متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور ، برنامه ریزی برای افزایش ایمنی معادن کشور برای جلوگیری از حوادث احتمالی را مهمترین برنامه این سازمان در سال جاری عنوان کرد.
برنامه ریزی برای افزایش ایمنی معادن کشور در سال ۹۶

نادعلی اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با اشاره به  امضای تفاهم نامه های مختلف با ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه ای در سال گذشته اظهار کرد: این گونه فعالیت ها متاثر از نگاه ویژه سازمان نظام مهندسی معدن به حوزه آموزش و مهارت آموزی بود.
وی سازمان نظام مهندسی معدن را بازوی اجرایی توانمندی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: معدن موتور محرکه صنعت کشور است و اگر چرخ معدن به خوبی بچرخد، تاثیراتش در حوزه اقتصاد قابل توجه خواهد بود.
وی از عضویت ۳۶ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد و افزود: بیش از ده هزار نفر از اعضای این سازمان تخصصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید صلاحیت شدند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن  تقدیر از عملکرد مثبت وزارت صنعت معدن و تجارت، کمیته بحران و استاندار گلستان در حادثه معدن زمستانه یورت، عنوان کرد:  در سال جاری افزایش مسایل ایمنی معادن را در دستور کار خود قرار می دهیم.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ، با اشاره به اعزام کارشناسان ارشد عضو این سازمان در ساعات اولیه حادثه معدن یورت به منطقه، گفت:  اعزام اکیپ های معادن زغال سنگ با بیشترین لوازم و تجهیزات نیز از نکات مهم در کنترل فاجعه معدن یورت بود.
اسماعیلی با تاکید بر ارایه گزارش های ماهانه مسئول ایمنی و فنی معدن یورت به سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: بازرسان سازمان نظام مهندسی مجوز دارند که عملکرد بازرسان فنی را در معادن سراسر کشور بررسی کنند

 

عناوین برگزیده