تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۴۵۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید زغال سنگ برخلاف توافق جهانی، افزایش یافت

می متالز - سه کشور برتر تولیدکننده زغال سنگ جهان تولید خود را در 5 ماهه نخست سال 2017 افزایش دادند،‌ این در حالی است که طبق توافق پاریس،‌ تولید سوخت های فسیلی باید کاهش می یافت.
تولید زغال سنگ برخلاف توافق جهانی، افزایش یافت

به گزارش می متالز به نقل از وب سایت ماینینگ کشورهای چین،آمریکا و هند در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی 121میلیون تن زغال سنگ تولید کردند که حاکی از رشد 6درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش تولید در سال جاری میلادی برخلاف توافق سال 2015پاریس برای کنترل انتشار گاز دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای است. اخیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از خروج این کشور از توافق مذکور خبر داد. امریکا با افزایش تولید 19درصدی پیشتاز تولید این ماده معدنی در 5ماهه نخست سال جاری میلادی شد در حالی که سال گذشته کاهش 19 درصدی تولید زغالسنگ در امریکا و 7.9درصدی در چین از دلایل افت تولید جهانی اعلام شد.

از دلایل افزایش تولید در سه کشور چین، امریکا و هند می توان به تغییر سیاست های چین، تغییر در بازار های آمریکا و فشار مستمر هند برای تولید برق و همچنین نقش ترامپ به عنوان عامل موثر در افزایش تولید زغالسنگ در امریکا اشاره کرد.

سال گذشته اما تولید جهانی زغالسنگ 6.2درصد کاهش یافت و به 3.6 میلیارد تن رسید که کمترین میزان از سال 1950 تاکنون به شمار می آید.

کاهش تقاضای جهانی زغال سنگ

گزارش اخیر وب سایت بی پی گلوبال از کاهش تقاضای زغال سنگ امریکا در سال 2016 به 358میلیون و 400هزار تن یعنی پایین ترین میزان 47 سال گذشته خبر داد. چین نیز طی مدت مذکور شاهد کمترین میزان مصرف این ماده معدنی در 6 سال اخیر بود. در مجموع می توان گفت مصرف زغالسنگ درتمامی قاره ها به جز افریقا با کاهش همراه بوده است.

دیگر اخبار روزهای اخیر نیز حاکی از کاهش تقاضای این سوخت فسیلی است. دولت چین از ابتدای ماه جولای واردات زغال سنگ را به بنادر کوچک این کشور ممنوع کرد تا عرضه را در تابستان دشوار کرده و قیمت این ماده معدنی را افزایش دهد.

شرکت زغال سنگ هندCoal India نیز در جدیدترین گزارش خود از تعطیلی 37 معدن تا مارس 2018 به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم توانایی رقابت با منابع انرژی تجدیدپذیر خبر داد.

همچنین دولت چین متعهد است که تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030کاهش داده و در این راستا سال گذشته صدها معدن را تعطیل و ساعات کاری دیگر معادن را نیز کاهش داد. این اقدامات با هدف کاهش عرضه و افزایش قیمت زغالسنگ صورت می گیرد. این در حالی است که دولت چین از آن زمان تا کنون تولید این ماده معدنی را افزایش داده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده