تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۴۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تدوین راهبردهای صنعتی برای هر منطقه از کشور

می متالز - قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین راهبردهای صنعتی بر اساس آمایش سرزمین و مزیت های هر منطقه خبر داد و گفت : این راهبردها به زودی به دولت ارایه می شود.
تدوین راهبردهای صنعتی برای هر منطقه از کشور

«رضا رحمانی» در دیدار با رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان شرقی  خاطرنشان کرد: این راهبردهای صنعتی بر اساس آمایش سرزمین و مزیت های هر منطقه برای نخستین بار تدوین شده است.
وی با بیان اینکه راهبردهای صنعتی برای استفاده بهینه از منایع و ظرفیت های کشور تدوین شده است، اظهار کرد: با اجرای این راهبردها شاهد موفقیت های بزرگی در حوزه صنعت خواهیم بود.
رحمانی تاکید کرد: چنانچه در حوزه صنعتی با برنامه و اصول حرکت کنیم و منابع نیز بر اساس برنامه ای مدون تخصیص یابد، تولیداتمان کیفی و صادرات محور خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه سامانه های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات در حوزه صنعت طراحی شده از طراحی سامانه جدیدی برای معرفی محصولات دانش بنیان خبرداد و گفت: درصدد اتصال این سامانه ها به یکدیگر هستیم.
رحمانی با بیان اینکه پیش نیاز همه این سامانه ها آمار دقیق است، گفت: باید بین سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استان ها و دستگاه های اجرایی باید ارتباطی تنگاتنگ برقرار شود تا سرمایه گذاری های جدید هوشمندانه و در جهت توسعه همه جانبه باشد.
وی با اعلام اینکه در قالب طرح رونق تولید سال گذشته 160 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت، گفت: امسال نیز 200 هزار میلیارد ریال تصویب و از طریق بانک مرکزی ابلاغ شده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد همچنین در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت پرداخت می شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت از واحدهای که توانمندی تولید و فروش را داشته و کمبود نقدینگی دارند، حمایت می کند، گفت: برای نوسازی واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی نیز حمایت هایی در قالب طرح رونق تولید اختصاص می یابد.
وی در خصوص برنامه های تعیین شده به مناسبت روز صنعت و معدن اظهار کرد: امسال برنامه های متنوع تری به مناسبت گرامی داشت این روز و فعالان این حوزه ترتیب داده شده و جشنواره های ویژه در استان های کشور برگزار می شود.

عناوین برگزیده