تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۴۶۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

رشد چشمگیر صادرات صنایع فلزی منتخب روی و آلومینیوم درهرمزگان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، یکی از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی را توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: وضعیت صادرات صنایع فلزی منتخب منجمله شمش روی و آلومنیوم در سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال پیش از آن به ترتیب با رشد 23 درصدی و یک هزار و 326 درصدی همراه بوده است.
رشد چشمگیر صادرات صنایع فلزی منتخب روی و آلومینیوم درهرمزگان

خلیل قاسمی، کشورهای اروپایی و آسیای شرقی را از مهم‌ترین بازارهای صادراتی فلزات منتخب در سال جاری عنوان کرد.
وی افزود: وضعیت صادرات شمس روی در سالجاری  به لحاظ وزنی به میزان دو هزار و 100 تن و ارزشی بالغ بر 5 میلیون دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 23 درصد و از لحاظ ارزشی 53 درصد  رشد داشته است.
قاسمی در ادامه نیز وضعیت صادرات شمش آلومینیوم را مطرح کرد و اظهار داشت: صادرات این فلز نیز در سال جاری رشد چشمگیری داشته ، به نحوی که میزان صادرات این فلز از لحاظ وزنی با رشد یکهزار و 326 درصدی و از لحاظ ارزشی یکهزار و 608 درصدی همراه بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان وضعیت تولید فلزات اساسی در استان را برشمرد و تصریح کرد: میزان تولید شمش روی و کنسانتره در سال جاری 5هزار و 578 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 79.9 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه، میزان تولید شمش فولاد را در سال جاری 362 هزار و 299 تن و تولید آهن اسفنجی را 505 هزار و 328 تن عنوان کرد و گفت: میزان تولید محصولات منتخب فلزی در استان در سالجاری رشد بسیار خوبی را نشان می دهد به نحوی که در قیاس با مدت مشابه سال قبل تولید شمش فولاد با 28 درصد رشد، آهن اسفنجی 33 درصد رشد و شمش و کنسانتره روی 79.9 درصد رشد را داشته است.

عناوین برگزیده