تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۴۶۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سیمان و کلینکر در منطقه خلیج فارس چقدر شده است؟

می متالز - بر اساس بررسی های انجام شده قیمت سیمان و کلینکر در منطقه خلیج فارس و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ با کاهش روبرو است.
قیمت سیمان و کلینکر در منطقه خلیج فارس چقدر شده است؟

قیمت سیمان منطقه ای به صورت FOB با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به ۳۵.۵ دلار در هر تن رسیده است. کلینکر هم با قیمتی بین ۲۶ تا ۲۸ دلار به ازای هر تن به فروش می رسد.

از مهمترین دلایل این کاهش قیمت، کمبود تقاضا در ماه رمضان از یک طرف و ایجاد جنگ قیمتی بین تولید کنندگان سیمان به منظور حفظ وضعیت تولیدی عنوان شده است. اما تاثیرات ماه رمضان بر روی همه کشورها اثر یکسانی نداشته است به گونه ای که آمار ها نشان می دهد که صادرات سیمان ایران نسبت به دو کشور پاکستان و امارات متحده عربی در منطقه به مراتب تاثیر بیشتری گرفته است.

 طبق این گزارش که بخشی از آن در نشریه ورلد سمنت (World Cement) منتشر شده علاوه بر این درباره سیمان ایران عنوان شده است: “تولید کنندگان سیمان ایران با توجه به تحریم های بین المللی موجود علیه این کشور، به برخی از کشورها که عموما مسلمان هستند میتوانند صادرات داشته باشد و در این باره با محدودیت هایی روبرو هستند”

از طرف دیگر تولید کنندگان سیمان پاکستان و امارات متحده عربی عمده حجم صادرات سیمان خود را به کشورهایی مانند هند، شرق آفریقا و مناطق دیگر معطوف کرده اند.

گفتنی است که پیش بینی می شود تا بعد از پایان ماه مبارک رمضان قیمت ها ۱ تا ۲ دلار به ازای هر تن افزایش یابد.

عناوین برگزیده