تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۵۵۰
کد خبر: ۴۶۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن وتجارت خبرداد:

کمبود شمش فولاد در بازار وجود ندارد

می متالز - مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: کمبود شمش فولاد در بازار وجود ندارد و مشکل اصلی واحدهای نوردی کمبود تقاضا برای خرید میلگرد است که حاشیه سود را به حداقل برده است.
کمبود شمش فولاد در بازار وجود ندارد

« میکائیل عظیمی » با بیان این مطلب ، افزود :‌ کمی تقاضا برای خرید میلگرد در بازار افت کرده بود که البته اخیرا در بازار سیگنال هایی مبنی بر رونق مصرف میلگرد دیده می شود که در روزهای آینده شاهد افزایش برای خرید محصولات فولادی خواهیم بود.
مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن وتجارت یادآور شد : این دفترتعاملات سازنده ای  با انجمن تولید کنندگان فولاد داردو در کلیه امور از نقطه نظرات اعضای این انجمن بهره مند می شود و و در این خصوص نیز طی این مدت جلسات متعددی برگزار کرده است.
وی افزود: در خصوص مصاحبه ای که یکی اعضای انجمن تولید کنندگان فولاد و بیان این که شمش فولادی کم است و شرایط سختی برای واحدهای نورد ایجاد کرده این موضوع از جانب وی نیز تکذیب شده است.
عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آمار تولیدی پرداخت و گفت: درمجموع تولید میلگرد توسط بخش خصوصی و خصوصی شده طی 2 ماهه نخست امسال  یک میلیون و 73 هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه خود در 2 ماهه نخست سال 95 رشد 8 درصدی را نشان می دهد.
طی 2 ماهه نخست امسال مجموع محصولات فولادی تولید شده 3 میلیون و 249 هزار تن بوده که نسبت به 2 ماهه نخست پارسال 15 درصد رشد را نشان می دهد.
همچنین تولید فولاد خام در 2 ماهه نخست امسال به میزان 3میلیون و 526 هزار تن  رسیده که نسبت به 2 ماهه سال 95 رشد 12درصدی را نمایانگر است.

عناوین برگزیده