تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۴۶۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ضرورت فعال سازی بازرگانی بین المللی برای صادرات مازاد سیمان تولیدی

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت فعال سازی بازرگانی بین المللی برای صادرات ۳۰ میلیون تن مازاد سیمان تولیدی، گفت: برای مقابله با رکود موجود در صنعت سیمان و دیگرمصالح ساختمانی، احیای بخش مسکن و صادرات‌محوری لازم است.
ضرورت فعال سازی بازرگانی بین المللی برای صادرات مازاد سیمان تولیدی

سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به برخی اخبار مبنی بر وجود بیش از ۳۰ میلیون تن مازاد سیمان تولیدی در کشور، گفت: تولید با هدف صادرات، بهترین گزینه برای جلوگیری از رکود در صنعت سیمان است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد هر صنعتی در کشور با نگاه و تولید برای بازارهای داخلی کوته فکری است، تصریح کرد: هیچ کشوری رشد نکرده و توسعه نمی یابد، مگر اینکه در تولید و صنعت خود و حتی در بخش های دیگر همچون خدمات صادرات و بازارهای خارجی را در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه کشورهای موفق نشان می دهد که تولید صادرات‌محور، نه تنها مازاد تولید بلکه افزایش خط تولید را ممکن کرده است، افزود: در حال حاضر با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور بسیاری از صنایع ما راکد شده که راه خروج از این وضعیت تقویت بازرگانی بین المللی است.

 

رکود حاکم بر کشور وضع بسیاری از صنایع را وخیم کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رکود حاکم بر صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی همچون سدها، راه ها و راه آهن به تولید بیش از نیاز مصالح ساختمانی همچون سیمان دامن زده است، گفت: در صورتی که رکود صنعت ساختمان کاهش یافته و پروژه های عمرانی از چنگال کمبود منابع رهایی یافته و احیا شوند به طور حتم نه تنها مازاد تولید نخواهیم داشت بلکه کمبود آن برای تامین نیاز داخل هم احساس خواهد شد.

شهریاری با تاکید براینکه تولید بیش از ۱۰۰ نوع صنعت در ارتباط با بخش ساختمان است، افزود: ما در بسیاری از مصالح ساختمانی همچون کاشی، سرامیک، شیرآلات و غیره مازاد نیاز داخل تولید داریم که اگر در ابتدا با نگاه صادرات محوری تولید شده و مکان یابی و بازرگانی خارجی فعال در خصوص آن ها صورت می گرفت دچار رکود نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس به سیمان تولیدی ما نیاز دارند، تصریح کرد: اگر بتوانیم بازارهای خارجی را شناسایی و جذب کنیم ما نه تنها اضافه سیمان نخواهیم داشت بلکه باز هم ظرفیت برای تولید این محصول و سایر مصالح ساختمانی ایجاد خواهد شد.

 

کیفیت سیمان باید از سوی سازمان استاندارد کنترل شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خصوص کیفیت سیمان تولیدی شک و شبهه های بسیاری وجود دارد، گفت: کیفیت سیمان مانند تمام محصولات صنعتی باید دارای استانداردهای سازمان ملی استاندراد بوده و مدام کنترل شود.

شهریاری با بیان اینکه نمی توان کیفیت پایین برخی سازه ها را به کیفیت پایین سیمان مصرفی در ساختمان ها مربوط کرد، ادامه داد: تمام کارخانجات موظف به تولید محصول با کیفیت و همسو با استاندارد ملی هستند اما پایین بودن کیفیت ساختمان ها فقط به پایین بودن کیفیت سیمان منحصر نمی شود بلکه با قوی ترین سیمان هم می توان ضعیف ترین بتن را ایجاد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نظارت بر روند استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت در ساخت و ساز بهترین راه برای مقابله با سازه های بی کیفیت در کشور است.

عناوین برگزیده