تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۴۶۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر بودجه و امور مجامع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

کمک هزینه ۲۰میلیارد تومانی برای ایمنی معادن

می متالز - مدیرکل دفتر بودجه و امور مجامع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای ایمنی معادن با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شده است، این مبلغ که امکان افزایش آن تا چند برابر وجود دارد اکنون آماده تزریق به معادن است.
کمک هزینه ۲۰میلیارد تومانی برای ایمنی معادن

محمد نوری امیری با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایمنی معادن اظهار کرد: برای این منظور برنامه ویژه‌ای با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور در نظر گرفته‌شده است تا از محل دریافتی و حقوق دولتی معادن بخشی برای ایمنی معادن به‌ویژه زغال‌سنگ لحاظ شود.  
وی افزود: در این راستا، با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام‌مهندسی، خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تشکل‌ها و بهره‌برداران معادن هماهنگی‌های لازم به عمل آمد تا در قالب کمک‌های بلاعوض یا تسهیلات کم بهره،بحث ایمنی در معادن را با کمک بهره‌برداران بالا ببریم.
مدیرکل دفتر بودجه و امور مجامع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمامی بهره‌برداران معادن که با سازمان نظام‌مهندسی همکاری دارند، امکان استفاده از این منابع را خواهند داشت. ازآنجایی‌که این منابع از محل وصولی‌های حقوق دولتی معادن است ازاین‌رو بخشی از هزینه‌های ایمنی معادن پرداخت خواهد شد.
وی افزود: با توجه به برنامه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌کند، ایمنی معادن اجباری است. همچنین این موضوع با عزم جدی دولت پیگیری می‌شود.

عناوین برگزیده