تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۴۷۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

در جلسه سندیکای لوله و پروفیل با فولاد مبارکه و وزیر صنعت چه گذشت؟

می متالز - وزیر صنعت خواستار ارائه اطلاعات تولید 3 ساله واحدهای لوله و پروفیل شد/ دستورالعمل شورای رقابت برای بازار ورق تصویب نشد/ فولاد مبارکه در سال 95 یک میلیون و سیصد هزار تن ورق زیر 3 میلیمتر به واحدهای لوله و پروفیل تحویل داده است
در جلسه سندیکای لوله و پروفیل با فولاد مبارکه و وزیر صنعت چه گذشت؟

روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه شاهد برگزاری جلسه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای سندیکای لوله و پروفیل و مدیران فولاد مبارکه بودیم. در این جلسه دکتر سرقینی معاون معدن و صنایع معدنی، صالحی نیا معاون صنایع، هاشمی مدیرصنایع فلزی، نوابی رئیس سازمان حمایت و دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه و اکبری معاون فروش فولاد مبارکه حضور داشتند.

سید علی محمد ابویی، رئیس هیئت مدیره سندیکای لوله و پروفیل در خصوص این جلسه گفت: در جلسه سندیکا، مدیران فولاد مبارکه و وزیر صنعت، مقرر شد که جلسات در جهت تعامل سندیکا و فولاد مبارکه و در جهت منافع ملی باشد و رابطه برد-برد برقرار شود.

رئیس سندیکای لوله و پروفیل اظهار داشت: احساس این بود که اعضا در سال های گذشته به دلیل تامین ارز و تعرفه واردات در راستای تامین مواد اولیه دچار مشکلاتی شدند . در اواخر سال ۹۴ با این مشکلات سندیکا را تحویل گرفتیم و موضوع تعرفه را کنار گذاشته و به سمت تعامل با فولاد مبارکه رفتیم تا مواد اولیه این صنف را به قیمت مناسب به ما بفروشند اما در سال قبل قیمت های فروش مبارکه بالاتر از قیمت های جهانی بود که از طریق شورای رقابت موضوع را دنبال کردیم که این شورا هم دستورالعملی آماده کرد تا فولاد مبارکه با ۹۵ درصد قیمت صادراتی، محصولات خود را به تولیدکنندگان لوله و پروفیل بفروشد.

ابویی ادامه داد: شورای رقابت پیش نویس این موضوع را آماده کرد اما به دلایل مختلف به نتیجه نرسید و جلوی مصوبه آن گرفته شد. لذا برای پیگیری تامین ورق خود از وزیر محترم صنعت خواستیم جلسه ای برای حل مشکلات صنف لوله و پروفیل برگزار کند.

محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز گفت: این جلسه با محوریت درخواست های سندیکا برگزار شد و پس از صحبت های آقای ابویی رئیس سندیکای لوله و پروفیل درخصوص معضلات تامین مواد اولیه و پایش تعهدات قبلی، مقرر شد مقدار تولید واقعی صنف محترم لوله وپروفیل طی ۳ سال گذشته به صورت تفکیک هر واحد تولیدی اعلام شود تا امکان برنامه ریزی جهت تامین آن از منابع مختلف میسر گردد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه افزود: همچنین وزیر صنعت متذکر شد پس از دریافت اطلاعات واقعی تولید، تصمیم گیری صورت می گیرد چرا که طی چند سال گذشته درخواست های مکرر وزارت  صنعت از سندیکا برای ارایه اطلاعات مذکور به دلایل نامعلومی بی پاسخ مانده است.

پیش از این دکتر سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه هم از اشباع بازار خبر داده و گفته بود: در سال ۹۵ به درخواست سندیکا وارداتی صورت گرفت اما بدون متقاضی باقی ماند.

سبحانی افزود: میزان ورق زیر سه میلیمتر تحویل داده شده به صنایع داخلی در سال قبل بیش از ۱.۳ میلیون تن بود و فولاد مبارکه در سال قبل قرار بود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ورق زیر ۳ میلی متر به لوله و پروفیلی ها تحویل دهد که حتی بیشتر از تعهدمان و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به صنایع داخلی تحویل داد .

منبع: چیلان
عناوین برگزیده