تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۴۷۷۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در بازدید اعضاء کمیسیون صنایع از ایران‌خودرو مطرح شد:

تولید پژو۲۰۷ بدون وابستگی به شرکت پژو/ تمایل ۶۰درصد خریداران به خودروهای گیربکس اتوماتیک

می متالز - اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کردند.
تولید پژو۲۰۷ بدون وابستگی به شرکت پژو/ تمایل ۶۰درصد خریداران به خودروهای گیربکس اتوماتیک

بعد از ظهر روز (سه شنبه 13 تیرماه) اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کردند و نیز در حاشیه این بازدید نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد گروه  ایران خودرو برگزار شد.

در این نشست هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه تا سال 1404 تمامی محصولات فعلی حذف و محصولات جدید تولید می شود، گفت: پلت فرم های فعلی قدیمی هستند و تا سال 1404 پلت فرم های جدیدی خواهیم داشت که 23 محصول روی این پلت فرم ها تولید می شود.

هاشم یکه زارع با اشاره به اینکه به واسطه توافق صورت گرفته با پژو می توانیم  از پلت فرم های آنها استفاده کنیم تصریح کرد: به صورت میانگین 60 درصد از خریداران خودروی ایرانی به سمت خودرو با گیربکس اتوماتیک حرکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای تولید پژو 207 هیچ وابستگی به شرکت پژو نداریم بیان کرد: به زودی برای اولین بار کشور ایران پژو 207 صندوق دار را تولید می کنیم.

یکه زارع با بیان اینکه تا سال 92، 80 درصد از خودروهای تولید شده در ایران خودرو به صورت ناقص تولید می شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 تولید بدون نقص آغاز شده است و خودروهای تولیدی بعد از 10 روز قابل واگذاری هستند.

 

ایران‌خودرو باید خودرو ساز شود

در ادامه این نشست عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توقع ما از ایران خودرو، خودروساز بودن است گفت: یکی از محورهای دیگر ایران خودرو باید حضور فعال در بازارهای جهانی باشد تا زمانی که سایه دولت بر این مجموعه قرار دارد شرایط اینگونه خواهد بود و مشکلات به وجود آمده از دخالت های دولت می باشد، باید مجلس شورای اسلامی به رفع این مشکلات کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های خوبی در مجموعه ایران خودرو صورت گرفته است اما ما در آغاز راه هستیم و با رقبا فاصله داریم و انتقادات کمیسیون صنایع و معادن از این مجموعه از سر دلسوزی است.

 

باید برای حل آلودگی هوا به سمت خودرو پاک حرکت کنیم

مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: اولین شرکتی که بعد از تحریم ها قدم های مثبتی برداشته است ایران خودرو بود.

وی با بیان اینکه درصد میزان موفقیت در کسب مطالبات و قراردادها بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تولید خودروی ایمن توسط شرکت های سازنده داخلی مدنظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما جزء 5 کشور با آلودگی هوای بالا در جهان است خاطرنشان کرد: یکی از معضلات تولید خودروهای برقی نبود زیرساخت ها است که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه هایی مشکل این زیرساخت ها حل شود.

 

برای ورود به بازار جهانی نیاز به برند داریم

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه خودروسازی در اقتصاد کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید استانداردهای مطرح شده در خودروسازی رعایت شود ما با اهداف صادراتی فاصله بسیار زیادی داریم که این مسئله از موارد مهم کمیسیون صنایع و معادن است.

ملکی با اشاره به نداشتن برند در کشور افزود: تا زمانی که برند جهانی را معرفی نکنیم نمی توانیم به کشورهای دنیا صادرات داشته باشیم.

عناوین برگزیده