تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۴۷۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتاق ایران:

برخی مداخله های شورای رقابت بویژه در مبارزه با انحصار قابل تقدیر است

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با قابل تقدیر توصیف کردن برخی مداخله های شورای رقابت در جلوگیری از انحصار در سال های گذشته، تصریح کرد: حذف یا ابقای این شورا یا هر مجموعه و سازمان دیگر نیازمند کار کارشناسی است.
برخی مداخله های شورای رقابت بویژه در مبارزه با انحصار قابل تقدیر است

«غلامحسین شافعی» روز چهارشنبه  افزود: پیشنهاد یا اتخاذ هر تصمیمی بدون انجام کار کارشناسی دقیق و مستند، صحیح نیست و پیشنهاد حذف شورای رقابت از تصمیم گیری های کشور در زمره همین تصمیمات است.
به گفته این مقام مسئول، امروز حتی در سطح بالای کشور نیز شاهد این مشکل هستیم، به طوری که بدون آگاهی از هدف و رسیدن به پیشنهادات اصولی، صحبت از ادغام یا انتزاع وزارتخانه ها به میان می آوریم.
وی بیان داشت: امروز شاهدیم دولت تصدی گری های مختلفی دارید که اساسا کار آن نیست، بلکه دولت باید آنقدر سبک شود که بتواند همه توان خود را بر سیاستگذاری و نظارت در صحنه اقتصادی متمرکز کند.
شافعی یادآوری کرد رهبر معظم انقلاب نیز در مقطعی فرمودند «هرکجا که مردم می توانند، باید اجازه دهیم کار کنند» و اضافه کرد: در فعالیت های اقتصادی، هر کجا بخش خصوصی حضور دارد، دولت نباید دخالت کند.
وی اظهار داشت: نه تنها شورای رقابت، بلکه بسیاری سازمان های موجود را می توان واگذار یا کوچک کرد، اما نظر قطعی در این زمینه باید با کار کارشناسی، رسیدن به نتیجه مطلوب و سپس تصمیم گیری باشد.
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه امروز شاهدیم شورای رقابت بیشتر در مباحث خودرویی مداخله می کند، تصریح کرد: برخی مداخله های دیگر این شورا بویژه در مباحث جلوگیری از انحصار قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: انحصار در بخش های خصوصی و دولتی نباید وجود داشته باشد و نباید هیچ کالایی «آش کشک خاله» تلقی شود.
شافعی ادامه داد: صحنه رقابت را باید آزاد کرد و این مهم می تواند به بهبود کیفیت و کاهش قیمت ها بیانجامد.
وی گفت: «درخصوص حذف یا ابقای شورای رقابت بدون انجام کار کارشناسی اظهار نظر نمی کنم».
پیش تر وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرده بود: شورای رقابت در برخی موارد پذیرفته است به بحث قیمتگذاری وارد نشود، زیرا موضوع باید در قالب عرضه و تقاضا تعیین شود.
وی تصریح کرد: شورای رقابت باید سیاستگذاری قیمت را انجام دهد نه تعیین قیمت. این شورا به اشتباه در قیمتگذاری وارد شده و خروج از این مساله دشوار است.

عناوین برگزیده