تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۴۷۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری 131 پهنه اکتشافی به بخش خصوصی

می متالز - مدیر کل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: به طور کل از 131 پهنه اکتشافی که توسط امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت شناسایی شد،حدود 107 مورد آن شناسایی شده که به صورت فراخوان یا به شکل مستقیم به متقاضیان واگذارخواهد شد.
واگذاری 131 پهنه اکتشافی به بخش خصوصی

اسدالله کشاورز باحقیقت، با بیان اینکه در طرح رونق تولید تسهیلاتی برای حوزه اکتشاف لحاظ نشده است، اظهار کرد: هزینه های اکتشاف اغلب با سرمایه شخصی شرکت های این حوزه تامین می شود و تسهیلات طرح رونق تولید برای تامین هزینه نقدینگی و بازسازی و نوسازی بنگاه های معدنی در نظر گرفته شده است که خارج از فضای اکتشاف فعالیت دارند.

مدیر کل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت به برنامه های این مرکز برای سال 96 اشاره کرد و افزود: از سال 91 بحث مطالعات کلان و شناسایی مناطق پتانسل دار کشور در حوزه اکتشاف مورد توجه قرار گرفت اما متاسفانه به دلیل مشکل کمبود نقدینگی، بخشی از فعالیت ها از جمله شناسایی محدوده پهنه های اکتشافی کشور از طریق فراخوان به متقاضیان واگذار شد.

 به گفته کشاورز باحقیقت، نتایج ۲۰ مورد  از 131 مورد پهنه اکتشافی که در کشور شناسایی شد؛ مشخص شد و اکنون مراحل بعدی فاز اکتشافی را طی می کنند. علاوه بر این، شناسایی اکتشاف 10 مورد از پهنه های اکتشافی نیز در سال جاری اعلام شد که این موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: از آنجایی که سامانه کاداستر (سامانه ثبت و صدور مجوزهای معدنی)  از دو سال گذشته با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع به فعالیت کرده است و کلیه مجوزهای معدنی از طریق این سامانه و به شکل الکترونیکی انجام می شود بنابراین در سال جاری شاخص های دیگری برای خدمات دهی به شرکت های معدنی لحاظ خواهد شد تا فرایند اداری با سرعت هر چه تمام برای خدمات دهی به متقاضیان انجام شود.

عناوین برگزیده