تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۴۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع:

تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه نیازمند قانون نیست/ رشد شیب صادرات با تقویت بازاریابی بین المللی

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه نیازی به قانون ندارد.
تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه نیازمند قانون نیست/ رشد شیب صادرات با تقویت بازاریابی بین المللی

رحیم زارع  با تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی گفت: اینکه بخش اقتصادی وزارت امور خارجه باید عملکرد خود را ارتقا دهد تا زمینه رونق صادرات فراهم شود، یک امر بدیهی است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سفارتخانه های جمهوری اسلامی باید فعالان و رایزانان اقتصادی کشور را پشتیبانی کند تا سطح مبادلات افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در حال حاضر ظرفیت تولید برخی محصولات در کشور بالا بوده اما به دلیل ضعف در بازاریابی بین المللی امکان صادرات و فروش محصولات کم است.

زارع تصریح کرد:باید وزارتخانه های امور خارجه و اقتصاد با هماهنگی با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی سطح مبادلات اقتصادی و مبادلات بین المللی را بالا ببرند.

وی ادامه داد:ارتقاء بخش اقتصادی وزارت امور خارجه به معاونت اقتصادی می تواند زمینه ساز محوریت قرار گرفتن اقتصاد در این وزارتخانه باشد اما بطور طبیعی انجام این مهم باید به نحوی باشد که تاثیرات آن در مبادلات اقتصادی بین المللی بعد از طی یک مدت زمانی، محسوس باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه نیازی به قانون ندارد و دلیلی ندارد برای انجام هرکاری قانون گذاری شود.

عناوین برگزیده