تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۴۸۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نورقلی‌پور:

عدم وجود بخش تحقیق و توسعه حلقه مفقوده برندسازی در صنایع/داخلی سازی برندها در جهت افزایش تولید ملی و انتقال تکنولوژی

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید کنندگان از اهمیت وجود بخش تحقیق و توسعه آگاه هستند، اما افزایش قیمت تمام شده کالاها مانع استفاده تولید کنندگان از این مسئله است.
عدم وجود بخش تحقیق و توسعه حلقه مفقوده برندسازی در صنایع/داخلی سازی برندها در جهت افزایش تولید ملی و انتقال تکنولوژی

رامین نورقلی‌پور، در خصوص عملکرد تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فعال در زمینه برندسازی و رقابت پذیری با برند‌های خارجی، اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در زمینه تولید و برندسازی در بحث تولید لوازم خانگی صورت گرفته است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله بسیار مهم در زمینه برندسازی ، جلب اعتماد مصرف کنندگان است، گفت: در کشور برندهای خوب و پذیرفته شده‌ای وجود دارد که ادامه بهتر کار آنها در گرو بهبود کیفیت کالا و خدمات پس از فروش آنها است.

نورقلی‌پور با اشاره به اینکه آن چیزی که از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می‌توان فهمید تولید و داخلی سازی برندهای مطرح بین‌المللی در داخل کشور است، اضافه کرد: این امر حرکت خوبی است که عامل انتقال تکنولوژی به داخل کشور است و طبق قراردادهای منعقد شده به مرور زمان درصدهای بیشتری از تولید و تامین قطعات آنها را در اختیار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه، کرد: باید حرکت خود را در مسیر برندسازی بهتر کنیم، در زمینه برندسازی لوازم خانگی یکی از مواردی که خیلی کم به آن توجه شده بخش تحقیق توسعه است و همچنین تشویق مصرف کنندگان داخلی به استفاده از محصولات تولید ملی نیازمند بحث فرهنگ سازی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود بخش تحقیق و توسعه در بسیاری از صنایع مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان نیز از اهمیت وجود بخش تحقیق و توسعه آگاه است اما موانعی از جمله گران بودن قیمت تمام شده کالاها وجود دارد تا تولید کنندگان کمتر به مسئله الزام وجود بخش تحقیق و توسعه  در واحدهای  تولیدی خود توجه کنند.

عناوین برگزیده