تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۴۴۹
کد خبر: ۴۸۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استاندار کرمان اقدامات دولت در رفع آلایندگی صنعت مس را تشریح کرد

می متالز - استاندار کرمان با بیان اینکه مصوبه بسیار خوبی برای کاهش آلایندگی صنعت مس در هیات دولت و از سوی رئیس جمهوری انجام شده است گفت: در این باره حساسیت لازم در کشور و استان کرمان وجود دارد.
استاندار کرمان اقدامات دولت در رفع آلایندگی صنعت مس را تشریح کرد

روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه بررسی وضعیت آلایندگی صنایع مس افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران تعهد خوبی برای مدیران شرکت ملی مس ایجاد و کارهای مثبتی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی از اقدامات شرکت ملی مس برای پیگیری جدی مقابله با آلایندگی های مس تقدیر و اظهار کرد: این طرح از اقدامات نمونه کشوری در حفظ محیط زیست، حفظ مرتع و مسئولیت های اجتماعی مس خواهدشد.
وی بیان کرد: طرح ساماندهی آلایندگی های مس به گونه ای اجرا می شود که نشان می دهد با ایجاد یک صنعت می توان در مسیر توسعه حفاظت از محیط زیست و ایجاد اشتغال نیز اقدام کرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان تاکید کرد: باید کمیته ای از ادارات مرتبط برای تعیین حریم کارخانه خاتون آباد، تعیین مشاور مطالعات و نحوه انجام مطالعات تعیین شده و ظرف 15 روز آینده اقدامات لازم را انجام دهند.
در این نشست مقرر شد کمیته ای با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری و دستگاه های ذیربط موضوعات مرتبط درباره رفع مشکل آلایندگی های شرکت مس را بررسی کرده و برنامه زمان بندی مورد نظر در این زمینه را تدوین کند.

اقدام مثبت شرکت مس برای کاهش آلایندگی ها

معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: تاکنون هفت نشست کارگروه امور زیربنایی به منظور بررسی موضوع آلایندگی مس در معاونت عمرانی استانداری کرمان برگزار شده است.
ابوالقاسم سیف الهی ادامه داد: بر اساس مصوبه یاد شده، شرکت ملی مس برای کاهش آلایندگی اقدام و اداره کل محیط زیست نیز این مهم را تائید کرده که بر اساس پیشرفت زمانی تعیین شده برای رفع آلایندگی زیست محیطی اقدام شده است و تا پایان سال جاری میزان آلودگی ها باید به حد استاندارد برسد.

عناوین برگزیده