تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۸
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۴۸۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار مشترک رئیس هیات عامل ایدرو با وزیر صنایع عراق مطرح شد:

پیشنهادهای ایدرو برای همکاری در خصوص حوزه های انرژی، نوسازی صنایع و آموزش مدیران

می متالز - مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزیر صنایع عراق در دیداری در خصوص سرمایه گذاری و همکاری مشترک دو جانبه تبادل نظر کردند.
پیشنهادهای ایدرو برای همکاری در خصوص حوزه های انرژی، نوسازی صنایع و آموزش مدیران

منصور معظمی در این نشست با تبریک آزادی موصل گفت: عراق برای ما یک دوست استراتژیک است و علاقمندیم در حوزه های صنعتی، همکاری و سرمایه گذاری کنیم. وی همچنین در خصوص مشارکت در نوسازی صنایع عراق اعلام آمادگی کرد .

منصور معظمی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی بیش از ۶۰ سال سابقه در آموزش و تربیت مدیر دارد گفت: این سازمان با طراحی دوره های آموزشی آمادگی تربیت و آموزش مدیران عراقی را دارد.

مدیرعامل ایدرو با بیان اینکه انتظار ما از عراق پیگیری جدی تر و فعال تر تفاهم نامه های بین دو کشور است تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و  صنایع پایین دست پتروشیمی، همچنین صنایع کشتی سازی، خودرو سازی و قطعه سازی آمادگی دارد.

وی پیشنهاد کرد با تشکیل کارگروهی از هر دو طرف ایرانی و عراقی مسائل مختلف همکاری در زمینه های صنعت، تولیدی و سرمایه گذاری بررسی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به اینکه امروز مشکلاتی در حوزه صادرات خودرو داریم گفت: از دوستان عراقی انتظار داریم این مشکلات را حل کنند.

محمدشیاع السودانی وزیر صنایع عراق نیز در این نشست با اشاره به علاقمندی عراق به پیگیری جدی تر مسائل فیمابین گفت: این پیشنهادها را به طور کارشناسانه مورد بررسی قرار می دهیم و در جهت رفع مشکلات بین ایران و عراق برای همکاری بیشتر و فعال تر تلاش خواهیم کرد.

این هیات عراقی متشکل از وزیر صنایع عراق، معاونین، مدیران سازمان های دولتی، و شرکت های خصوصی عراقی در سفر به ایران با وزیر صنعت معدن و تجارت دیدار و از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد.

عناوین برگزیده