تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۷
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۴۸۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفر در بخش صنعت،معدن و تجارت در دولت یازدهم/ رتبه نخست یزد در کشور در زمینه صدور گواهی اکتشاف معدنی در سال ۹۵

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به کسب رتبه اول استان یزد در کشور در زمینه صدور گواهی اکتشاف معدنی در سال ۹۵، از تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفری در بخش صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم در این استان و به ازای هر یک روز ۳۶ نفر اشتغال جدید خبر داد.
تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفر در بخش صنعت،معدن و تجارت در دولت یازدهم/ رتبه نخست یزد در کشور در زمینه صدور گواهی اکتشاف معدنی در سال ۹۵

محمدرضا علمدار یزدی که در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن سخن می گفت، با تاکید بر مجموعه تلاش هایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با همدلی و مشارکت موثر دستگاه‌های دولتی، تشکل ها و نمایندگان بخش خصوصی انجام داد، اظهار کرد: در این مدت توانستیم دو هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و معدنی را مورد پایش و بررسی قرار دهیم و دو هزار و ۳۰۰ مصوبه در جهت حل مسایل آن‌ها به تصویب مجموعه مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها برسانیم.

وی با اشاره به تصویب یک هزار و صد میلیارد تومان تسهیلات جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط استان یزد، گفت:  تاکنون با پرداخت بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، به صورت مستقیم و غیرمستقیم رتبه چهارم پرداخت را در کشور کسب کردیم. همچنین در بخش اشتغال توانستیم با کمک و یاری دستگاه‌ها، بانک ها و بخش خصوصی بیش از ۴۵ هزار نفر اشتغال را در استان یزد تثبیت کنیم و به ازای هر یک روز ۳۶ نفر اشتغال جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت در استان یزد ایجاد شد.

علمدار یزدی استان یزد را از لحاظ سرمایه‌گذاری حائز رتبه های برتر در سطح کشور در بین سایر استان ها دانست و افزود: در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است و در حال حاضر بیش از یک هزار کارخانه در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری صد هزار میلیارد ریالی در این حوزه زمینه اشتغال جدید ۴۵ هزار نفر فراهم خواهد شد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت یزد با اشاره به پرداخت ۸۸ میلیون دلار تسهیلات به صورت یوزانس برای خرید مواد اولیه عنوان کرد: بخش مهمی از موانع جهت تامین مواد اولیه با استفاده از تسهیلات سیستم بانکی به صورت LC برطرف شد. همچنین در بخش معدن یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید راه اندازی سامانه کاداستر در راستای شفاف سازی و جلوگیری از به وجود آمدن رانت بود به طوری که این سامانه باعث شده است هر کسی به همان اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که یک مدیر دولتی دسترسی دارد.

علمدار یزدی کسب رتبه اول کشور در صدور گواهی کشف در سال ۹۵ را به عنوان  بخش دیگری از دستاوردهای بخش معدن استان یزد عنوان کرد و گفت: بخشش جرایم حقوق دولتی سنوات گذشته تا پایان سال ۹۵ اتفاق خوب دیگری بود که در بخش معدن رقم خورد. همچنین راه‌اندازی معدن مهدی آباد به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی باریت خاورمیانه نیز دیگر دست آورد معدنی استان بود.

وی در پایان نگاه ویژه و خاص به موضوع اقتصاد و به خصوص بخش تولید را نشانگر بلوغ برنامه ریزی در یک کشور دانست و افزود:   توسعه صنعتی و توسعه اقتصادی عامل و محرک توسعه پایدار و همه جانبه استان خواهد بود و ما به جِد معتقدیم قلب تپنده و شریان اصلی توسعه استان، صنعت و تولید است. 

علمدار یزدی از  موضوع آب به عنوان موضوعی مهم در توسعه صنعتی استان نام برد و گفت: وقتی نگاه توسعه ای به وجود آید، مسایل دیگری نیز پدیدار می‌شود و یکی از این موضوعات و شاید مهمترین آن ها موضوع آب استان است که برای توسعه صنعتی ناگزیر به حل اساسی معضل آب هستیم.

عناوین برگزیده