تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۴۹۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاد اکبر عالمی رییس هیات داوران جشنواره عکس معدن:

آثار جشنواره عکس معدن، تحسین داوران را به همراه داشت

می متالز - دکتر اکبر عالمی رییس هیات داوران نخستین جشنواره عکس معدن گفت: آثار ارسال شده به این جشنواره، تحسین هیات داوران را به همراه آورده است.
آثار جشنواره عکس معدن، تحسین داوران را به همراه داشت

این صاحب تالیف آثار هنری، مستندساز و استاد دانشگاه تربیت مدرس درباره آثار عکاسان به جشنواره اظهار داشت: خوشبختانه عکس های بسیار زیادی دریافت شد که خرسندی و تحسین اعضای هیات داوری را رقم زده است.
وی ادامه داد: عکس های متنوع از معادن گوشه و کنار این سرزمین پهناور آنقدر زیاد است که تمام استادان آرزو می کنند که ای کاش جوایز بیشتری برای برگزیدگان تعیین شده بود.
این استاد دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: همه داروان مصمم شده اند که در سال پیش رو به معادن بزرگ ایران سفر کنند تا شاهد پیشرفت صنایع این بخش باشند. وی همچنین گفت: جشنواره عکس معدن، به راستی می تواند به شکوفایی معدن و صنایع معدنی ایران کمک کند. عالمی تاکید کرد: بخش معدن ناگزیر است به زودی از نظر اقتصادی، شانه به شانه صنایع وابسته به نفت، سهم قابل توجهی در اقتصاد داشته باشد.
عضو سابق فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با یادآوری اینکه بسیاری از هموطنان ما از تنوع معادن در سراسر نقشه پهناور ایران، اطلاع چندانی ندارند، تصریح کرد: جشنواره عکس معدن می تواند علاوه بر معادنی همچون مس و طلا حتی به معادن فیروزه و دیگر معادنی که جاذبه های متعددی دارند، نیز بپردازند و آن ها را برجسته کند این در حالی است که اکثر مردم، زمانی که با واژه معدن مواجه می شوند به یاد معادن زغالسنگ می افتند.
عالمی در مورد اینکه عکس های این جشنواره برای شناساندن توانمندی های بخش معدن به جامعه هنری و علاقمندان به این حوزه از اقتصاد، چه تاثیری برجای می گذارد، اظهار داشت: نه تنها این افراد، بلکه کسانی که می توانند برای پیشرفت بخش معدن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند با دیدن نمایشگاه عکس معدن ترغیب شوند که برای آینده معادن ایران در عصر جدید (شیوه های قدیمی منقرض شده است) نقش داشته باشند و با بهره گیری از فناوری روز به شکوفایی صنایع معدنی در سراسر ایران عزیزمان کمک کنند.
نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس معدن، روزهای اول تا چهارم مرداد ماه سال جاری در محل ایمیدرو برگزار می شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده