تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۱۱۵۹
کد خبر: ۴۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارگهی، مدیرعامل هلدینگ توکا در گفتگو با "می متالز" خبر داد:

توکا فولاد؛ پیشرو در افشای اطلاعات و گزارش دهی مالی به روش بین المللی IFRS

می متالز، بهروز راعی (اصفهان) - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد از تهیه صورت‌های مالی تلفیقی این شرکت بر مبنای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی ( IFRS) در سه سال اخیر خبر داد و گفت: شفافیت مالی، مدیریت بر منابع ، نظارت بر درآمد و هزینه ها و حسابرسی دقیق و آسان از مزیت های این روش استاندارد حسابرسی است.
توکا فولاد؛ پیشرو در افشای اطلاعات و گزارش دهی مالی  به روش بین المللی IFRS

به گزارش می متالز، مهندس احمد کارگهی با اشاره به گستردگی خدمات هلدینگ توکا فولاد گفت: شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد هم اکنون در حوزه های تولید، پیمانکاری، حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی، مالی و بازرگانی فعالیت چشمگیری در سراسر کشور دارد به گونه ای که این شرکت در بین یکصد شرکت برتر کشور با رتبه ۸۳ جزو شرکت های برتر اقتصادی کشور می باشد.

 

 کارگهی، به حضور این شرکت و برخی شرکت های این مجموعه در بورس را با اهمیت خواند و گفت:  توسعه بازار بورس اوراق بهادار در سال‌های اخیر و ضرورت جذب سرمایه‌های خارجی موجب شده است که ایران به سمت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) حرکت نماید.


وی ادامه داد: از جمله مزایای مورد انتظار این استانداردها می‌توان به افزایش قابلیت مقایسه، شفافیت و قابلیت اتکاء صورت‎های مالی شرکت ها اشاره کرد.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توکافولاد با اشاره به توانایی آموزش این روش برای شرکت های دیگر افزود:  این شرکت در سال 1394 آمادگی خود را بطور داوطلبانه جهت اجرا و بکارگیری IFRS به مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس را اعلام نموده است.


وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه سازمان بورس در سال 1395 مبنی بر تهیه صورت‌های مالی تلفیقی بر اساس IFRS، و تاکید سهامدار عمده (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) با همت و تلاشی شبانه روزی توانست صورت‌های مالی خود را  بر اساس استاندارد های مذکور برای دوره مالی منتهی به سال ۹۵ و مقایسه ای دو سال ۹۴ و ۹۳ برای سازمان بورس ارسال نماید.


مهندس کارگهی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد افزود: برابر استانداردهای سازمان بورس، در زمان پذیرش اولیه، صورت وضعیت مالی و صورت جریان وجوه نقد و صورت تغییرات در حقوق مالکانه برای ۲ سال مالی و صورت سود یا زیان و صورت سود یا زیان جامع برای ۳ سال مالی مذکور در این شرکت تهیه گردید که این مهم برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است.


وی با اشاره به افزایش سطح افشای اطلاعات مالی در اجرای این روش در این شرکت اشاره کرد و افزود: جهت دستیابی به صورت های مالی جدید بر مبنای استانداردهایIFRS ، برخی تعدیلات شناخت و اندازه گیری و تعدیلات طبقه‌بندی لازم در حساب‌های شرکت‌های گروه بویژه در 28 شرکت فرعی و 9 شرکت وابسته این هلدینگ اعمال شده است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده