تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۸۷۶
کد خبر: ۴۹۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان تهران-شرکت سهامی عام برگزارشد

می متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان تهران برای سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۵ در تاریخ ۲۷/ ۰۴/ ۱۳۹۶ در محل پژوهشگاه نیرو واقع در شهرک قدس ساعت ۱۴ با حضور صاحبان بیش از۷۳ درصد از سهام برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان تهران-شرکت سهامی عام برگزارشد

مجمع مزبور با  ریاست آقای سید بهاء الدین علائی فرد به نمایندگی از شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس و نظارت آقای عبدالمجید شواربی مقدم به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و آقای مهدی شهریاری به نمایندگی از شرکت گروه مالی بانک مسکن و  دبیری آقای نصرت اله توکل برگزار شد. آقای محمود آصفی به نمایندگی از سازمان حسابرسی و آقای روزبه سرداری ، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار نیز در جلسه حضور داشتند.

در این مجمع مهندس مجید پور، مدیرعامل شرکت سیمان تهران گزارش فعالیت هیئت‌ مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۵ را قرائت و ضمن اشاره به مشکلات فعلی صنعت سیمان افزود سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت سیمان بر اساس همکاری و همفکری مدیران این صنعت و هم‌راستا با سیاست‌ها و اسناد بالادستی برنامه‌ مثل سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای کشور مبتنی بر نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد بوده و مشکلات فعلی صنعت سیمان ، ناشی از عدم تحقق رشد اقتصادی ناشی از رکود اقتصادی می باشد.

مدیرعامل سیمان تهران در ادامه ، وجود کارخانجات سیمان تهران در پایتخت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عمرانی و ساخت وساز آن ، تنوع تولید انواع سیمان در تیپ‌های مختلف به‌ویژه سیمان حفاری چاه نفت و همچنین توانمندی تولید انواع سیمان در ظرفیت‌های پایین مطابق با سفارش مشتری را از نقاط قوت شرکت سیمان تهران دانست.

مهندس مجیدپور ضمن برشمردن اهم فعالیت های شرکت سیمان تهران در سال ۱۳۹۵ ،   میزان فروش سیمان این شرکت را با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته بالغ بر دو میلیون و سیصد هزار تن عنوان نمود.

وی راه اندازی خط تولید سیمان خاکستری باظرفیت یک میلیون تن کلینکر را در راستای حفظ و ارتقاء سهم  شرکت سیمان تهران در بازار ،استفاده بهینه از ظرفیت های موجود،ارتقاء سطح حفاظت از محیط زیست  و کاهش مصرف انرژی را با اهمیت توصیف نمود.

بنابر این گزارش، مجمع به ازای هر سهم مبلغ ۵۵ریال سود نقدی بین سهامداران تقسیم کرد که براساس حساب‌های شرکت اصلی و تلفیقی گروه حداکثر سود قابل تقسیم بین سهامداران می باشد.

بر اساس مصوبات این مجمع همچنین روزنامه‌ اطلاعات  به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس و حسابرس قانونی شرکت برای سال ۹۶ انتخاب شدند.

عناوین برگزیده