تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۵۰۰۲
سرویس خبر : انرژی
با احتمال محدود شدن تولید نفت نیجریه و لیبی؛

نفت از مرز ۴۸ دلار عبور کرد

می متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر دیروز با ۲۴ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.
نفت از مرز ۴۸ دلار عبور کرد

بعد از کاهش شدید قیمت ها در جلسه گذشته، دیروز به دلیل احتمال محدود شدن تولید نفت نیجریه و لیبی در نشست تولید کنندگان نفت در سن پترزبورگ، قیمت نفت با افزایش همراه بود.

وزرای کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک دیروز برای بحث در خصوص توافق کاهش تولید در سن پترزبورگ روسیه تشکیل جلسه می دهند.

منابع آگاه گفتند، این کمیته احتمالا پیشنهاد خواهد کرد که میزان تولید نفت نیجریه و لیبی به صورت مشروط محدود شود، هرچند که برخی تحلیلگران نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی تردید دارند.

کانامه گوکان، استراتژیست موسسه اوکاتو شوجی در ژاپن گفت: «کمیته تولید کنندگان نفت ممکن است بیانیه ای در مورد همکاری در زمینه کاهش تولید صادر کند، اما کاهش تولید از سوی لیبی و نیجریه تقریبا غیر ممکن است زیرا لیبی به تازگی از جنگ داخلی رها شده است.«

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، لیبی و نیجریه باید زمانی که تولیدشان تثبیت شد، تولید خود را محدود کنند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر دیروز با ۲۴ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت در آخرین روز معاملات هفته گذشته با ۲.۵ درصد کاهش مواجه شده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه سپتامبر دیروز با ۱۷ سنت افزایش به ۴۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

اسام المرزوق، وزیر نفت کویت گفته، تبعیت از توافق کاهش تولید توسط کشورهای عضو و غیر عضو اوپک خوب بوده و کاهش بیشتر تولید محتمل است.

در همین حال، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، حرکت بازار به سوی توازن مجدد کندتر از حد انتظار است، اما این روند در نیمه دوم سال شتاب بیشتری خواهد گرفت.

آمارهای موسسه بیکر هاگز نشان می دهد که شرکت های حفاری نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ جولای تعداد سکوهای حفاری خود را یک مورد کاهش داده اند.

عناوین برگزیده