تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۵۰۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مهندس نعمت زاده در همایش مشارکت کارآفرینان در دانشگاه صنایع و معادن:

با روش های سنتی مدیریت نمی توانیم صنایع کشور را به روز و رقابتی کنیم

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم کاهش فاصله صنعت و دانشگاه، گفت: باید تلاش ما بر تربیت مدیران و افراد عاشق کار ، بهره وری و صادرات در کشور باشد.
با روش های سنتی مدیریت نمی توانیم صنایع کشور را به روز و رقابتی کنیم

محمدرضا نعمت زاده در همایش مشارکت کارآفرینان در دانشگاه صنایع و معادن ایران در محل سازمان مدیریت صنعتی گفت : نقش مدیران ارشد در موفقت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کتمان ناپذیر است.
وزیر صنعت ، معدن وتجارت با اشاره به اینکه امروز بین صنعت و دانشگاه فاصله وجود دارد تصریح کرد : خروجی دانشگاه های کشور با نیاز حوزه صنعت تطابق ندارد و مهارت آموزی برای فارغ التحصیلان کشور ضروری است.
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه در کل کشور از نظر موضوع بهره وری در سطح بسیار پائینی قرار داریم ، افزود : بیش از سه دهه است که در برنامه های توسعه ای کشور گفته و می گوییم که ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد و توسعه کشور باید از طریق ارتقای بهره وری باشد، اما اگر با شیوه کنونی ادامه دهیم حتی اگر برنامه هفتم توسعه را بنویسیم باز هم نمی توانیم به رشد بهره وری برسیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه تاکید مقام معظم رهبری، سیاست های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی بر سپردن کار به مردم و بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای زبده و کاربلد، سرمایه گذاری اصلی کشور است.
وی افزود : وزارت صنعت، معدن و معدن حدود ۲۸۰ نفر از فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاهی را به عنوان دستیار مدیران به کار می گیرد.
در ادامه این همایش، مجید صفرجوهری رئیس دانشگاه صنایع و معادن با بیان تاریخچه این دانشگاه تصریح کرد: براساس اساسنامه این دانشگاه ، تربیت نیروی انسانی متخصص کیفی برای صنایع و معادن کشور، ایجاد قطب کیفی آموزش عالی برای جذب افراد مستعد، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی صنایع و معادن کشور در بالاترین سطح علمی، بهره گیری از توانایی های علمی و تحقیقاتی و امکانات موجود در صنایع و معادن کشور به عنوان اهداف دانشگاه صنایع ومعادن ایران در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده