تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۵۰۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
هاشمی با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت به آذربایجان غربی خبر داد:

معدن داران آق دره تعیین تکلیف شدند/ صدور مجوز احداث چند سنگ بری برای حل مشکل اشتغال در تکاب

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی درمجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف و حل شدن مشکل معدن کاران آق دره همزمان با سفر معاون وزیرصنعت به تکاب خبرداد.
معدن داران آق دره تعیین تکلیف شدند/ صدور مجوز احداث چند سنگ بری برای حل مشکل اشتغال در تکاب

همایون هاشمی، با اشاره به حل مشکلات پیش آمده در معدن طلای آق دره همزمان با سفر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان تکاب گفت: در این سفر که هفته گذشته انجام شد،چند کار عمده صورت گرفت که یکی از آن ها جلسه معاون وزیر با نمایندگان دو روستای آق دره علیا و آق دره وسطی بود که پیش از این در اعتراض به وضعیت بیکاری در منطقه مقابل معدن طلای آق دره تجمع کرده بودند.

نماینده مردم شاهین دژ،میاندوآب و تکاب درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه که در فضایی صمیمی و با حضور روحانیون و بزرگان دو روستا در محل بخشداری احمد آباد برگزار شد، خواسته های مردم مد نظر قرارگرفت.

وی افزود:پس از این جلسه نسبتا طولانی، جلسه ای با مالک و مدیر شرکت طلای آق دره جلسه برگزار شد و ضمن بازدید معاون وزیر از این معدن و محیط برداشت خاک و کارخانه استحصال و تولید طلا خواسته ها و مطالبات مردم از جمله بازگشت به کار، ایجاد اشتغال جدید و رسیدگی به وضعیت روستا و جاده های مواصلاتی آن به رئیس شرکت منتقل شد که وی نیز برای حل مشکلات قول مساعد داد و در حال حاضر نیز کار آسفالت جاده روستای آق دره آغاز شده و قرار است قیر مورد نیاز آن نیز از طریق وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از این دیدار نیز جلسه بسیار خوبی با معدن کاران تکاب  برگزار شد که آن ها نیز حرف ها و دردودل های خود را با معاون وزیر مطرح کردند که عمده آن ها در حوزه ترابری، مشکلات ناشی از عدم همکاری بعضی از دستگاه ها و یا عدم صدور مجوزهای لازم بود که همه آن ها بررسی و معاون وزیر برای همکاری قول مساعد داد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان این سفر مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان  نیز خبرهای خوبی به مردم منطقه تکاب داد از جمله اینکه امسال 5 مجوز سنگ بری برای تکاب صادر شده است تا علاوه بر ایجاد اشتغال در این منطقه معادن از  حالت خام فروشی خارج وند.

وی افزود: همچنین مجوز یک سنگ بری بزرگ مقیاس مجوز صادر شده است هم اشتغال ایجاد خواهد کرد و هم در رونق اقتصادی منطقه تاثیر دارد،ضمن اینکه رئیس شرکت فراوری معدن طلای آق دره تکاب نیز با فعال کردن معدن سنگ خود و احداث یک سنگ بری در جوار این شرکت موافقت کرده که معاون وزیر نیز دستور صدور مجوز آن را صادر کرد.

هاشمی ادامه داد: در این سفر 22 فقره پرونده مشکلات منابع طبیعی وجود داشت که معاون وزیر صنعت با قید فوریت نسبت به رسیدگی این پرونده ها دستور لازم را صادر کرده و فرماندار  تکاب نیز مکلف شد که این  اقدامات را مدیریت کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط رو به رشدی هستیم و مشکل جاده های تکاب نیز در حال برطرف شدن است، اظهارداشت: کار عمده ای که  دنبال آن هستیم، بازسازی و توسعه مسیر تکاب به شاهین دژ و همچنین تکاب به دندی در استان زنجان است که می تواند تکاب و شاهین دژ را از انزوا خارج کند و دسترسی خوبی بین میاندوآب و بوکان در شمال و میانه استان و همچنین سقز و دیواندره در کردستان  ایجاد کند تا دسترسی آن ها به تهران از این مسیر تعریف شود که دراین خصوص در جلسه ای با رئیس ایمیدرو و موافقت وی، بزودی شاهد این اتفاق مهم در منطقه خواهیم بود.

عناوین برگزیده