تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۵۱۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بیست و سومین جشنواره شعر رضوی در شهر سرچشمه آغاز بکار کرد

آیین افتتاحیه بیست و سومین جشنواره شعر رضوی از صبح دیروز در فرهنگسرای مس در شهر سرچشمه رفسنجان آغاز شد.
بیست و سومین جشنواره شعر رضوی در شهر سرچشمه آغاز بکار کرد

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: خوشحالیم که شهر سرچشمه افتخار میزبانی از جشنواره ملی شعر رضوی را دارد.
وی افزود: شهر سرچشمه مجموعه ای است که متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است که 40 سال است بنیان گذاشته شده و 2537 واحد مسکونی دارد که با معماری خاصی ساخته شده اند و به دلیل ارتفاع از سطح دریا، آب و هوای آن تا شهرهای همجوار متفاوت است.
وی با بیان اینکه شهر سرچشمه در جوار مجتمع مس سرچشمه و در 5 کیلومتری آن قرار دارد، افزود: مجتمع مس سرچشمه بزرگترین مجتمع تولید مس ایران و یکی از برزگترین معادن مس روباز جهان به شمار می رود.
مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان تصریح کرد: سالانه نزدیک به 210 هزار تن مس خالص کاتدی از مجتمع مس سرچشمه استحصال می شود و 85 درصد مجموعه مس ایران در مس منطقه کرمان واقع شده و نقش ارزنده ای در گردش اقتصادی استان کرمان و کشور دارد.
میرافضلی با بیان اینکه صادرات مس همیشه کمک حال اقتصاد کشور بوده است، یادآور شد: مس جزو صادرکنندگان برتر کشور و شرکت ملی صنایع مس ایران جزو 5 کشور برتر بورس ایران است.
مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان با اشاره به رسالتهای فرهنگی شرکت مس، خاطرنشان کرد: در این مجموعه مفتخریم در خدمت هنرمندان و اهل فرهنگ باشیم و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری تاکنون در سرچشمه برگزار شده است و حامی فرهنگ و هنر استان کرمان هستیم که این باعث افتخار است.
میرافضلی ادامه داد: در مجموعه مس کرمان که شامل مس سرچشمه و مس شهربابک است مس حضور فرهنگی فعال و چشمگیری دارد.
وی با گرامیداشت یاد کسانی که در برگزاری بیش از بیست سال این جشنواره نقش داشته اند، گفت: یاد مرحوم استاد ایزدی که یکی بنیانگذاران این جشنواره بودند را گرامی می داریم.


همچنین در این مراسم معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هنرمندانی از 24 استان کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال کردند که توسط اعضای کمیته علمی ارزیابی قرار گرفت.
ایشان با تبریک ایام دهه کرامت و خیرمقدم به شاعران حاضر در جشنواره، اظهار کرد: به فرموده ائمه معصومین علیه السلام  هر مجلسی که ذکر اهل بیت(ع) در آن باشد عبادت است و امیدوارم روح معنویت حاکم بر این جلسات همیشه موثر بماند.
وی افزود: به یمن وجود مضجع شریف و بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) این ایام فضای علمی، فرهنگی و هنری کشور متاثر از این حضور نورانی است و فعالیتهای مختلفی در سطح کشور با نام جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می شود.
وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک موضوع مشترک، یک سوژه مناسب برای خلق آثار هنری و معنویت در جامعه دارد و خوشحالیم که استان کرمان به عنوان مبتکر برگزاری جشنواره امام رضا(ع) دوره بیست و سوم را برگزار می کند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به آثار ارسالی به این جشنواره، افزود: هنرمندانی از 24 استان کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال کردند که توسط اعضای کمیته علمی ارزیابی قرار گرفت.
محمدی با تقدیر از شاعرانی که در جشنواره شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: از اعضای هیات علمی جشنواره دکتر قربان ولی، دکتر محمدرضا فولادی و استاد سید علی میرافضلی شاعر و پژوهشگر صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم.
وی همچنین از مجموعه مس سرچشمه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و مسئولین شهرستان بویژه دکتر ارسلان معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان که یاد شهید ارسلان شاعر شهید استان کرمان را زنده کردند، تشکر کرد.

عناوین برگزیده