تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۵۱۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت تریوالی تولید روی خود را گسترش می‌دهد

می متالز - تریوالی یک شرکت معدنی است که به تولید فلزات پایه می‌پردازد. این شرکت در سال‌های اخیر عمده فعالیت خود را بر تولید فلز روی متمرکز کرده است. در همین حین، افزایش قیمت جهانی فلز روی، باعث شد تا درآمد این شرکت نیز رشد بسیار خوبی داشته باشد.
شرکت تریوالی تولید روی خود را گسترش می‌دهد

شرکت معدنی تریوالی در سال‌های اخیر میزان تولید فلز روی را افزایش داده است؛ در همین حین، افزایش قیمت جهانی فلز روی در بازارهای بین‌المللی، باعث شد تا سود بسیار خوبی نصیب این شرکت شود. از مهم‌ترین معادن تحت بهره‌برداری این شرکت می‌توان به معدن سانتاندر، معدن کاریبو، معدن هف‌مایل و استراتمات اشاره کرد که در ذیل بررسی می‌شوند.

• معدن سانتاندر (Santander)

معدن سانتاندر در کمربند پلی متیل در پرو واقع شده است. بهره‌برداری صنعتی از معدن سانتاندر از اوایل سال 2014، آغاز شد. در حال حاضر، روزانه 2 هزارتن ماده معدنی دارای خاک روی، سرب و نقره از این معدن برداشت می‌شود. در سال 2016 مجموع برداشت ماده معدنی از این معدن، در حدود 717 هزار تن گزارش شد. عیار متوسط خاک روی این معدن 4.27 درصد است. حجم تولید کنسانتره روی شرکت تریوالی از این معدن در سال گذشته، برابر با 67 هزار تن با عیار متوسط 49 درصد بود. نمودار 1، میزان تولید کنسانتره روی این معدن را از سال 2014 نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود سطح تولید کنسانتره این معدن رشد مثبتی را داشته است که عمدتا از افزایش تقاضای این محصول در بازارهای جهانی تأثیر پذیرفته است.


• معدن کاریبو (Caribou)

معدن کاریبو در 50 کیلومتری غرب بوتورست، در کانادا قرار دارد و دارای ذخایر روی، سرب، نقره، مس و طلا است. این معدن قابلیت تولید روزانه 3 هزار تن ماده معدنی را دارا است. کل برداشت شرکت تریوالی از این معدن در سال گذشته، حدود 449 هزار تن ماده معدنی شامل روی، سرب و نقره بود. همچنین متوسط عیار کانسنگ روی برداشت شده از این معدن در سال گذشته معادل 5.97 درصد گزارش شد. شرکت تریوالی در سال گذشته، حدود 42.6 هزار تن کنسانتره روی با عیار متوسط 47 درصد از این معدن تولید کرد.

• معدن هف‌مایل (Halfmile)

معدن هف‌مایل در شمال نیوبرانزویک کانادا واقع شده و دارای ذخایر روی، سرب، نقره، مس و طلا است. ذخیره روی معدنی این معدن حدود 6 میلیون تن برآورد شده است. با توجه به نوع گسترش ذخیره معدنی این معدن، برداشت به شکل زیرزمینی از آن در نظر گرفته شده است. هزینه‌های بالای برداشت زیرزمینی، سبب شده تا بهره‌برداری به‌صورت زیرزمینی از این معدن همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. با این حال، این معدن را می‌توان همچنان از مهم‌ترین دارایی‌های معدنی شرکت تریوالی به‌شمار آورد.

• معدن استراتمات (Stratmat)

معدن استراتمات نیز از دیگر دارایی‌های معدنی تریوالی در منطقه نیوبرانزویک کانادا است که ذخیره آن محتوی فلزاتی همچون روی، سرب، نقره، مس و طلاست. بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط شرکت تریوالی، این معدن دارای 4.7 میلیون تن ذخیره روی با عیار متوسط 5.3 درصد است. انجام مطالعات برای تعیین اقتصادی بودن برداشت از این معدن همچنان ادامه دارد. البته نباید از این نکته غافل شد که افزایش جهانی قیمت فلز روی در بازارهای بین‌المللی باعث شده تا بسیاری از پروژه‌های معدنی که تا پیش از آن توجیه اقتصادی نداشتند، به شمار پروژه‌هایی با صرفه اقتصادی اضافه شوند.

عناوین برگزیده