تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۵۱۸۹
سرویس خبر : انرژی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تصویب 700 میلیون دلار فاینانس برای پالایشگاه چهارمحال و بختیاری

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تصویب تامین 700 میلیون دلار فاینانس برای راه اندازی پالایشگاه زاگرس این استان در سیستم بانکی خبر داد.
تصویب 700 میلیون دلار فاینانس برای پالایشگاه چهارمحال و بختیاری

سید نعیم امامی با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی های انجام شده این پالایشگاه در شهرستان سامان راه اندازی می شود، افزود:اطلاعات تکمیلی، میزان اشتغال، سرمایه گذاری این طرح بزودی اعلام می شود و این فاینانس روز سه شنبه به تصویب رسیده است.
به گفته وی، کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، مشکل تامین مواد اولیه، تحریم های اقتصادی و نبود بازار فروش تولیدات تا پیش از سال 92 واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور و این استان را دچار رکود کرد.
وی افزود: هم اینک تولید در کشور به خصوص در چهارمحال و بختیاری، درگیر مشکل تامین مواد اولیه و بازار فروش است که این مشکل با تعمیق روابط بین الملل و گسترش بازارهای هدف صادراتی، حل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای رسیدن به آرامش و توسعه تولید در کشور باید سهم هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت که قرار بود در بخش تامین انرژی صنایع هزینه شود، تعیین تکلیف و تخصیص یابد.
امامی گفت:در برخی موارد قاچاق کالا و واردات همسو با تولیدات داخلی، توان تولید و رقابت برای تولیدکنندگان را کاهش داده است.
به گفته وی، مطابق برنامه ریزی های انجام شده بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری امسال ایجاد 4 هزار و 500 فرصت شغلی را متعهد شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز نرخ بالای تسهیلات بانکی را مشکل تولید کننده دانست و گفت: در تمامی کشورها نرخ تسهیلات برای تولیدکنندگان زیر 5 درصد است.
سید محمدرضا نبوی اظهار کرد:بخش دیگری از مشکلات تولید کنندگان مربوط به مالیات برارزش افزوده است.
در این مراسم تولید کنندگان مباحثی همچون نبود فضای اعتماد بین بانکها، دستگاههای دولتی و تولید کنندگان، نرخ بالای تسهیلات بانکی، مشکلات مالیاتی، نداشتن امنیت قضایی و حرمت اجتماعی تولید کنندگان را از جمله مشکلات تولیدکنندگان عنوان کردند.
در این مراسم از فعالان 20 واحد تولیدی و صنعتی برتر و فعال در چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.
هم اینک یکهزار و 127 واحدتولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

عناوین برگزیده