تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۵۲۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی صادرات ۶۰ میلیون دلاری کالسیمین در ۹۶

می متالز - مدیرعامل شرکت کالسیمین گفت: میزان صادرات این شرکت در سال 1396 بیش از 60 میلیون دلار خواهد بود.
پیش‌بینی صادرات ۶۰ میلیون دلاری کالسیمین در ۹۶

سعید انجدانی درباره کنفرانس اخیر فناوری در معدنکاری ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد این کنفرانس به افرادی که اهل توجه هستند به ویژه به موضوع فاصله میان معدنکاری و سرمایه‌گذاری در ایران با خارج از کشور، این احساس را منتقل می‌کند که می توان برای کاهش این فاصله‌ها راهکار پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش راندمان در شرکت کالسیمین افزود: عوامل متعددی در افزایش راندمان تاثیرگذار است که مهمترین آن مدیریت و توجه به پروسه و توجه به فرآیند خط را شامل میشود. کاهش هزینه، افزایش تولید و کاهش مواد مصرفی از دیگر مواردی است که در افزایش راندمان اثر‌گذار است.

انجدانی درباره میزان سوددهی کالسیمین برای سال 96 تصریح کرد: به اعتقاد بنده، میزان سوددهی حداقل 20 درصد بیشتر از سال گذشته باشد.

به گفته وی، سال گذشته 32 هزار تن تولید در شرکت مصوب شد، برای امسال این رقم 33 هزار تن است اما نشانهگیری ما تولید 36 هزار تن است.

انجدانی درباره صادرات این شرکت گفت: تصور ما این است که صادرات در سال 96 بیش از 60 میلیون دلار باشد.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه در شرکت کالسیمین، اظهار کرد: بی‌تردید بیش از 5 یا 6 طرح توسعه خواهیم داشت که یکی از آنها طرحی با بیش از 88 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، همچنین طرح استحصال نیکل، کبالت، کادمیوم نیز در دستورکار است. از سوی دیگر 1 تا 2 طرح مشارکتی با هلدینگ و برخی شرکت‌های تحت پوشش در دستور قرار دارد که شامل طرح تولید کنسانتره سرب از پسماند کارخانه ‌BZS است.

انجدانی تصریح کرد: کالسیمین در اوج است و در سال 96 و سال‌های آینده با توجه به روند جهانی عرضه و تقاضا و قیمت‌های جهانی، موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهد کرد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده