تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۵۲۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری دوره آموزشی- توجیهی بورس برق و قراردادهای دو جانبه در ایمیدرو

می متالز - دوره آموزشی- توجیهی بورس برق و قراردادهای دو جانبه در بخش معدن و صنایع معدنی در ایمیدرو برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی- توجیهی بورس برق و قراردادهای دو جانبه در ایمیدرو

این سازمان دوره آموزشی- توجیهی بورس برق و قراردادهای دو جانبه با حضور یکصد نفر از متخصصان، مدیران و مسولان تامین برق بیش از 70 بنگاه معدنی و صنایع معدنی اعم از شرکت های فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و معادن و با هدف آشنایی فعالان بخش معدن و صنایع معدنی با چارچوب قراردادهای دوجانبه و سازو کار اجرایی بورس برق را برگزار کرد و در آن، مباحث قراردادهای دو جانبه برق بین مصرف کنندگان و نیروگاه های بخش خصوصی و خرید برق از بورس انرژی مطرح شد.

در ابتدای این نشست، عباس رنجبر، مدیر دفتر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد: دفتر زیر ساخت ایمیدرو در راستای ماموریت توانمند سازی بخش معدن و صنایع معدنی و با هدف تامین زیربناهای مورد نیاز بخش، رفع گلوگاه ها و ایجاد ارتباط موثر با نهادهای متولی تامین زیرساخت، طی سال 92 کارگروه ارتقای بهره وری ریلی را ایجاد کرد و به دستاورد های مطلوبی در افزایش ظرفیت و بهروه وری ریلی در بخش محصولات معدنی دست یافت.

وی ادامه داد: در همین راستا، طی سال 96 کارگروه تامین برق و نیروگاهی بخش معدن و صنایع معدنی شروع به کارکرد و نخستین نشست در مجتمع فولاد مبارکه در تاریخ یکم خرداد ماه تشکیل شد.

رنجبر با اشاره به اهداف اولیه ایجاد کارگروه تخصصی و برگزاری نشست ها گفت: اطلاع رسانی درباره مقررات و آیین نامه های برق، اطلاع از مشکلات واحدها در تامین برق و تلاش برای رفع آنها، به هم رسانی کسب و کارها، ایجاد ارتباط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان برق در بخش معدن و صنایع معدنی (خرید و فروش)، ایجاد هم افزایی بین واحدها از طریق تبادل تجارب و تلاش برای رفع مشکلات و موانع قانونی موجود از جمله این اهداف است.

4 کلاس آموزشی

در روز نخست این دوره آموزشی، مدیر توسعه بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق در خصوص روش های تامین برق مصرف کنندگان بالای 5 مگاوات و رییس گروه مطالعات توسعه برق و بازار شرکت مدیریت شبکه برق به تشریح صورتحساب بهای برق مشترک پرداختند.

در روز دوم نیز مدیر عملیات بازار برق شرکت بورس انرژی به معرفی بورس انرژی و ساز و کار اجرایی بورس برق پرداخت و رئیس توزیع برق شرکت فولاد به تجربه های این شرکت درباره قراردادهای دوجانبه و خرید از بورس برق ارائه اشاره کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده