تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۴۴۹
کد خبر: ۵۲۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

اوسیمیناس، واحد برجسته فولادی در برزیل می‌شود

می متالز - اوسیمیناس سومین فولادساز بزرگ برزیل به‌شمار می‌رود. ظرفیت تولید فولاد این شرکت حدود 10 میلیون تن برآورد می‌شود. با نگاهی به وضعیت تولید واحد یاد شده در فصل دوم سال 2017 اینگونه برداست می‌شود که وضعیت تولید این کارخانه با بهبود مواجه است. اوسیمیناس به‌عنوان در گزارش عملکرد فصل دوم خود، افزایش تناژ تولید و صادرات را اعلام کرد که ناشی از بهبود تقاضا در داخل و خارج از کشور بود.
اوسیمیناس، واحد برجسته فولادی در برزیل می‌شود

شرکت اوسیمیناس (Usiminas) سومین فولادساز بزرگ کشور برزیل، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان فولاد در منطقه آمریکای جنوبی به‌شمار می‌رود. نمودار 1 مقایسه‌ای از عملکرد این شرکت در 2 فصل اول و دوم سال 2017 را ارائه می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار پیداست، تولید فولاد خام و فروش محصولات فولادی تولید شده این شرکت در فصل دوم سال 2017 نسبت به فصل ابتدایی سال با رشد مواجه بوده است. تولید فولاد خام این شرکت مطابق با نمودار در فصل دوم سال جاری، رشد 4.3 درصدی داشت. همچنین فروش داخلی این شرکت طی همین دوره رشد 1.8 درصدی و فروش خارجی آن (صادراتی) رشد 41.9 درصدی را تجربه کرد که در مجموع سبب رشد 6.5 درصدی کل تناژ فروش شرکت شد.

نمودار 1، همچنین عملکرد تولید و فروش شرکت اوسیمیناس را در نیم‌سال‌های ابتدایی سال جاری با سال گذشته مقایسه می‌کند. همان‌طور که در نمودار قابل مشاهده است، میزان تولید فولاد خام این شرکت در نیمه نخست سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افت حدود 4.1 درصدی همراه بود. این در حالی بود که فروش کل محصولات فولاد این واحد رشد بیش از 6.5 درصدی را تجربه کرد؛ به‌طوری که در بازارهای داخلی رشد 8.2 درصدی و در بازار صادراتی افت 2.7 درصدی را پشت سر گذراند.

این شرکت در گزارش عملکرد خود برای فصل دوم سال جاری اعلام کرد که افزایش حجم فروش محصولات فولادی را در درجه نخست باید ناشی از رشد حجم فروش در بازارهای خارجی نسبت داد. همان‌طور که در نمودار نیز مشاهده می‌شود، فروش خارجی این شرکت طی این دوره رشد بسیار بیشتری نسبت به فروش داخلی آن داشت. هرچند صادرات در فصل دوم سال جاری تنها 15 درصد از کل فروش این واحد را در اختیار داشت و مابقی تولید این شرکت در بازارهای داخلی به فروش رسید که معادل 149 هزار تن بود.

ایالات متحده را باید در مجموع بازار صادراتی برای فروش محصولات فولادی برزیل دانست. گفتنی است که اوسیمیناس حجم فروش خود را به این کشور در سال جاری افزایش داد. صادرات محصولات یاد شده به اسپانیا از سوی شرکت مزبور نیز با رشد همراه بود. علاوه بر تمام موارد یاد شده، با افزایش تقاضای فولاد در برزیل که عمدتا ناشی از رشد ساخت‌و‌ساز بود، این فولادساز توانست فروش خود را به مشتریان محلی تا 1.8 درصد افزایش دهد.

درآمد حاصل از فروش محصولات فولادی این شرکت در فصل دوم سال 2017 حدود 2.5 میلیارد دلار گزارش شد؛ به این معنی که نسبت به 3 ماه قبل نزدیک به 11 درصد رشد را تجربه کرد. این رشد درآمد حاصل از فروش، نه‌تنها ار افزایش تناژ فروش نشأت گرفت، بلکه افزایش قیمت 4.1 درصدی در بازار داخلی و همچنین رشد 5.6 درصدی قیمت فولاد در بازار خارجی از مهم‌ترین عوامل افزایش درآمد این شرکت بود.

با توجه به روند تولید و فروش این شرکت در سال جاری، در مجموع باید اذعان داشت که اوسیمیناس چشم‌انداز روشنی از عملکرد آتی خود را پیش رو دارد. سرجیو لیت مدیر عامل این شرکت نیز تاکید دارد، شرکت مزبور پس از غلبه بر چالش‌های پیچیده در طول سالیان گذشته، به مرحله جدیدی رسیده است و این شرکت پس از این، تمرکز اصلی خود را در راستای کسب رضایت مشتری قرار خواهد داد.

عناوین برگزیده