تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۵۲۷۳
سرویس خبر : انرژی
گزارش هفتگی؛

ثبت معامله ۵۰هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا

می متالز - حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت با افزایش به رقم ۵۰ هزار و ۸۹۹ تن رسید.
ثبت معامله ۵۰هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا

حجم عرضه محصولات ۶۴ هزار و ۵۵۹ تن و تقاضا نیز بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۳۲۰ تن رقم خورد.

به این ترتیب در هفته دوم مرداد ماه ۱۳۹۶، تالار معاملات پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران، معاملات بهتری را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

در هفته ای که گذشت حجم معاملات افزایش زیاد و ۸ هزار و ۴۷۸ تنی را تجربه کرد که برابر با ۲۰ درصد افزایش است. در مجموع دو هفته اخیر حجم معاملات افزایش بیش از ۵ هزار تنی را تجربه کرده تا حجم معاملات بار دیگر در سطوح بالای ۵۰ هزار تنی قرار بگیرد که حجم بسیار بالا و مناسبی است.

در همین حال بیش از ۷۸ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد و ۲۵ گرید از ۸۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند، رقابت های قیمتی بین ۱ تا ۱۰ درصد بود.

در هفته ای که گذشت حجم تقاضا افزایش نسبتا زیاد و بیش از ۲۴ هزار تنی داشت که بسیار قابل توجه بوده است.

در همین حال بیشترین افزایش عرضه در هفته گذشته مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین بادی با ۲هزار و ۴۰۲ تنی بود، بعد از این گروه  پلی اتیلن سبک فیلم با ۲هزار و ۲۳۰ تن قرار داشت، گروه سنگین تزریقی نیز ۸۵۶ تن افزایش را تجربه کرد.

بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی با ۹۲۰ تن کاهش است؛ همچنین گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن نیز کاهشی ۹۰۸ تنی را تجربه کرد. گرید پلی اتیلن سنگین فیلم نیز با کاهش عرضه ۳۹۴ تنی از دیگر کالاهایی بود که کاهش عرضه بالایی را تجربه کردند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم معاملات در هفته ای که گذشت مربوط به گریدهای پلی اتیلن سبک خطی، PVC و سنگین بادی بود.

به این ترتیب جذاب ترین محصولات در تالار پتروشیمی و در هفته گذشته پلی اتیلن ترفتالات بطری ۷۸۱ تندگویان ، پلی پروپیلن شیمیایی MR۲۳۰C ، پلی اتیلن سنگین تزریقی ۲۲۰۰ ایلام ، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۷۸۵ و پلی اتیلن ترفتالات بطری ۷۳۲ بودند.

پلی پروپیلن ZR۲۳۰C ، پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C و پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ نیز با رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

عناوین برگزیده