تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۵۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نانواکناری:

دیپلماسی یازدهم از کشورهای همسایه ایران غفلت کرد / دیپلماسی دوازدهم پل سرمایه گذاری خارجی در صنایع داخلی باشد

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی به عنوان پلی در جهت سرمایه گذاری خارجی در صنایع داخلی باید فعالیت کند.
دیپلماسی یازدهم از کشورهای همسایه ایران غفلت کرد / دیپلماسی دوازدهم پل سرمایه گذاری خارجی در صنایع داخلی باشد

ولی الله نانواکناری گفت: رئیس جمهوری در مراسم تحلیف بیان داشتند که تلاش خواهند کرد فقر را ریشه کن کنند اما تحقق این مهم در داخل و خارج از کشور باید اقدامات متنوعی دنبال شود.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات خوبی به وزارت امورخارجه ارائه شده است که معاونت ویژه اقتصادی در این وزارتخانه تشکیل شود.

وی در ادامه افزود: دستگاه دیپلماسی به عنوان پلی در جهت سرمایه گذاری خارجی در صنایع داخلی باید فعالیت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظرف چند سال اخیر موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است باید به طور جدی در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: دیپلماسی یازدهم در مورد کشورهای همسایه ایران اسلامی اگرچه اقداماتی دنبال شد اما آن گونه که باید فعالیت صورت نگرفت.

نانواکناری با بیان این که تفاهم برجام موفقیت خوبی برای دستگاه دیپلماسی بوده است ، گفت: دیپلمات های ایرانی در مقابل گروه 1+5 ایستاد که اقدام مثبتی بود.

وی بیان داشت: کشورهایی نظیر پاکستان ، افغانستان ، عراق ، ترکیه و حوزه دریای خزر موقعیت هایی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس دهم گفت: دیپلماسی اقتصادی ایران از فرصت بازار روسیه غفلت کرد که منجر به اتلاف فرصتی طلایی شد. محصولات کشاورزی ایران می تواند نیازهای جدی روسیه را برطرف کند.

وی تاکید کرد: دیپلماسی فعال منجر به تحقق امنیت و توسعه تعاملات اقتصادی باید به طور جدی تر در دولت دوازدهم دنبال شود.

نانواکنار گفت: در مورد کشورهای حاشیه خلیج فارس باید با ارتباطات سیاسی این توانایی وجود دارد که روابط حسنه ای ایجادشود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران باید به گونه ای باشد که از دشمنان برای خودمان دوست بسازیم نه این که دوستان را به دشمن تبدیل کنیم.

عناوین برگزیده