تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۱۰
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۵۳۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید معدنی روی در سال جاری افزایش خواهد یافت

می متالز - با وجود آنکه هنوز 4 ماه تا پایان سال 2017 باقی مانده است، معادنی که بیشترین میزان تولید روی معدنی را تاکنون داشته‌اند مشخص شده است. این معادن در هند، ایالات متحده آمریکا و استرالیا واقع شده‌اند.
تولید معدنی روی در سال جاری افزایش خواهد یافت

میزان تولید معدنی روی دنیا در سال 2016 برابر با 11 میلیون و 900 هزار تن بود، که بنابر افزایش تقاضا در سال 2017 انتظار می‌رود که این میزان افزایش داشته باشد. در نمودار 1 میزان تولید معدنی روی دنیا از سال 2011 تا 2016 آورده شده است. همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود، مقدار تولید معدنی روی در چند سال اخیر کاهش داشته است. این میزان از کاهش عمدتا ناشی از اتمام ذخایر برخی از معادن مطرح جهان و یا کاهش عیار آن‌ها بوده است. در ادامه بزرگترین و تأثیرگذارترین معادن روی در حال بهره‌برداری دنیا در سال 2017 مورد بررسی قرار می‌گیرند

معدن رامپور

معدن Rampura Agucha در راجستان هند بزرگترین معدن روی در حال بهره‌برداری دنیاست، بر اساس محاسبات اعلام شده توسط بهره‌بردار این معدن، تا پایان سال 2017، بیش از 5 میلیون و 700 هزار تن سنگ معدنی از این معدن برداشت و میزان تولید کنسانتره روی این معدن بالغ بر 619 هزار تن و کنسانتره سرب آن 92 هزار تن خواهد شد. بهره‌برداری از این معدن توسط شرکت ودانتا که زیرمجموعه‌ای از شرکت روی هندوستان است، از سال 1991 آغاز شد. در سال 2017 ذخایر باقی‌مانده این معدن حدود 49 میلیون و 700 هزار تن تخمین زده شده است. از این معدن به 2 صورت روباز و زیرزمینی برداشت می‌شود که در حال حاضر 52 درصد تولید این معدن از به‌صورت زیرزمینی است.

 

معدن رد داگ

این معدن سرب و روی در نزدیکی کوتزبه در آلاسکا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است و در سال گذشته میلادی حدود 583 هزار تن کنسانتره روی تولید از این معدن تولید شد. این معدن زمینه‌ساز 550 شغل در این منطقه بود که با کمبود اشتغال دست و پنجه نرم می‌کرد. بهره‌برداری از این معدن از سال 1989 آغاز شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کنسانتره روی در دنیا محسوب می‌شود. این معدن حدود 5 درصد تولید معدنی روی دنیا و 79 درصد تولید معدنی روی ایالات متحده آمریکا را شامل می‌شود. شرکت بهره‌بردار این معدن امید دارد که ذخایر این معدن، کفاف کار تا سال 2031 را بدهد. میزان تولید کنسانتره روی شرکت متصدی بهره‌برداری از معدن رد داگ، در سال 2016 برابر 583 هزار تن اعلام شد و بنابر برنامه‌های تولید این شرکت قرار است که در سال 2017 به 662 هزار تن کنسانتره روی افزایش یابد. با تحقق این سطح از تولید، این شرکت دومین تولید‌کننده روی معدنی در دنیا خواهد بود.

 

معدن مونت ایزا

این معدن در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد و بهره‌برداری از آن بر عهده شرکت گلنکور است. این شرکت از این معدن در سال 2016، حدود 288 هزار تن کنسانتره روی تولید کرد که این میزان نسبت به سال قبل حدود 40 درصد کاهش داشت. با این حال پیش‌بینی می‌شود که این معدن در سال جاری، رتبه سوم تولید کنسانتره روی دنیا را کسب کند.

عناوین برگزیده