تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۵۲۳
کد خبر: ۵۳۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رقبای ایران در زمان تحریم، جایگاه خود را در بازار آلومینیوم اروپا ارتقا دادند

می متالز - در سال گذشته حدود 872 هزار تن محصولات کار نشده آلومینیومی از خاورمیانه به اروپا صادر شد. در این بین، امارات با صادرات حدود 700 هزار تن بزرگترین صادرکننده آلومینیوم به اروپا به‌شمار رفت. ایران تنها توانست حدود 250 تن به ایتالیا صادر کند.
رقبای ایران در زمان تحریم، جایگاه خود را در بازار آلومینیوم اروپا ارتقا دادند

 در سال گذشته حدود 872 هزار تن محصولات کار نشده آلومینیومی از خاورمیانه به اروپا صادر شد. در این بین، امارات با صادرات حدود 700 ه در سال گذشته حدود 872 هزار تن محصولات کار نشده آلومینیومی از خاورمیانه به اروپا صادر شد. در این بین، امارات با صادرات حدود 700 هزار تن بزرگترین صادرکننده آلومینیوم به اروپا به‌شمار رفت. ایران تنها توانست حدود 250 تن به ایتالیا صادر کند. در سال گذشته حدود 872 هزار تن محصولات کار نشده آلومینیومی از خاورمیانه به اروپا صادر شد. در این بین، امارات با صادرات حدود 700 هزار تن بزرگترین صادرکننده آلومینیوم به اروپا به‌شمار رفت. ایران تنها توانست حدود 250 تن به ایتالیا صادر کند. در سال گذشته حدود 872 هزار تن محصولات کار نشده آلومینیومی از خاورمیانه به اروپا صادر شد. در این بین، امارات با صادرات حدود 700 هزار تن بزرگترین صادرکننده آلومینیوم به اروپا به‌شمار رفت. ایران تنها توانست حدود 250 تن به ایتالیا صادر کند.زار تن بزرگترین صادرکننده آلومینیوم به اروپا به‌شمار رفت. ایران تنها توانست حدود 250 تن به ایتالیا صادر کند.

همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، کشور امارات متحده عربی، برترین صادرکننده محصولات کار نشده آلومینیومی به اروپا بود. این کشور نزدیک به 700 هزار تن انواع محصولات کار نشده آلومینیومی را به کشورهای منطقه اروپا در سال گذشته صادر کرد که بالغ بر 33 درصد از کل صادرات این محصولات از امارات بود. پس از امارات، برترین کشور صادرکننده منطقه، بحرین بود که حدود 92 هزار تن از این محصولات را به اروپا صادر کرد. به‌طور کلی در سال گذشته، از سوی کشورهای خاورمیانه حدود 872 هزار تن محصولات کار نشده آلومینیومی به اروپا صادر شد. این مقدار سهمی بالغ بر 21 درصد از کل صادرات این کشورها را در اختیار داشت.

در بین کشورهای تولیدکننده آلومینیوم خاورمیانه، ایران کمترین سهم را از بازار وارداتی آلومینیوم اروپا داشت. ایران در سال گذشته تنها توانست حدود 250 تن آلومینیوم کار نشده به مقصد ایتالیا صادر کند که از کل صادرات کار نشده‌های آلومینیومی ایران، سهمی معادل 0.2 درصد داشت. البته گفتنی است که صادرات ناچیز آلومینیوم ایران به اروپا، متأثر از اعمال تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا بوده است. در چند سال اخیر، ایران برای صادرات برخی فلزات از جمله آلومینیوم به اروپا مورد تحریم واقع بود. گرچه با امضای قرارداد برجام، این تحریم از سوی اروپا حذف شد، ولی اعمال آن در دوران تحریم سبب شد تا رقبای ایران در منطقه خاورمیانه بتوانند از فرصت عدم حضور ایران در بازار اروپا استفاده کرده و سهم خود را در این بازار افزایش دهند.

عناوین برگزیده