تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۵۳۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد :

رشد 209 درصدی پرداخت حقوق دولتی معادن استان فارس/ صدور 222 پروانه بهره برداری معدنی در دولت یازدهم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : در سال 92 و همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم، بهره برداران معادن این استان 88 میلیارد ریال به عنوان حقوق دولتی بهره برداری از این معادن واریز کردند که این رقم در سال 95 به 272 میلیارد و 200 میلیون ریال افزایش یافت که این روند رشد 209 درصدی را نشان می دهد.
رشد 209 درصدی پرداخت حقوق دولتی معادن استان فارس/ صدور 222 پروانه بهره برداری معدنی در دولت یازدهم

علی همتی یادآور شد: در سال 95 در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وکمک به توسعه معادن استان، حقوق دولتی دریافتی از معادن افزایش نداشته است که این امر به خروج فعالیت های معدنی از رکود کمک قابل توجهی کرده است.
وی از پیگیری و کمک به حل مشکل تامین مواد اولیه معدنی (سنگ گچ) شرکت کناف به عنوان دیگر فعالیت صورت گرفته در دولت یازدهم در استان فارس یاد کرد و گفت: این پروژه، نخستین طرح سرمایه گذاری خارجی استان پس از برجام در بخش معدن و صنعت است که در قالب آن، طرف خارجی 100 میلیون دلار در این استان سرمایه گذاری می کند.
همتی در ادامه یادآور شد: در دولت یازدهم و از بهمن ماه سال 1393 عمده فعالیت های معدنی از طریق سامانه ثبت و صدورمجوزهای معدنی صورت می گیرد که این فرایند ضمن جلوگیری از هرگونه رانت اطلاعاتی و دلال بازی بخشی از مراجعات غیرضروری را کاهش داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان تیرماه امسال، 219 فقره پروانه اکتشاف و 152 فقره گواهینامه کشف مواد معدنی از سوی این سازمان صادر شده است.
وی ادامه داد: بهره برداری از این معادن با سرمایه گذاری افزون بر 142 میلیارد ریال صورت می گیرد و زمینه ساز استخراج سالانه 649 میلیون تن مواد معدنی می شود.
وی گفت: در این مدت، پروانه بهره برداری از 222 معدن در استان فارس صادر شده که اشتغالزایی برای 2 هزار و 160 نفر را در پی داشته است.

عناوین برگزیده