تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۵۳۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز :

شریعتمداری، دیدگاه بین المللی وسیعی دارد

می متالز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز گفت: آقای شریعتمداری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، تاکید بیشتری بر بخش بین المللی دارد و تجارت را به خدمت تولید درمی آورد.
شریعتمداری، دیدگاه بین المللی وسیعی دارد

حسین زاویه اظهار داشت: آقای شریعتمداری گزینه بسیار مناسبی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است و چون در مدیریت تجاری موفق است و دیدگاه بین المللی وسیعی دارد.

وی افزود: آقای شریعتمداری کار را به دیگران منتقل می کند و در ریزه کاری ها دخالت نمی کند و از این رو معاونان ایشان هر کدام به عنوان یک وزیر عمل می کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز بیان داشت: از آنجا که فشار روی صنعت و معدن زیاد است، آقای شریعتمداری مجبور می شود تجارت را به خدمت صنعت و معدن بیاورد و این روند بدون شک جواب می دهد.

ایشان باید کتاب مقررات صادرات و واردات را به نحوی پیاده سازی کند که واردات مواد اولیه و کالاهای ساخته شده معدنی در خارج از کشور مطلوبیت خود را از دست ندهد و بخش معدن و صنایع معدنی رونق پیدا کند.

زاویه با تاکید بر اینکه آقای شریعتمداری باید با وزارت امور خارجه تعامل جدی داشته باشد، گفت: چرا که با برقراری ارتباط موفق با وابسته های بازرگانی در خارج، امکان صادرات فرآورده های معدنی نظیر سیمان، کاشی، فولاد و غیره و محصولات صنایع انرژی بر فراهم شود. البته، برای ایجاد این رونق، علاوه بر وزارت خارجه، حمایت وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی ضروری است.

وی ادامه داد: آقای شریعتمداری باید معاونان توانمند به ویژه معاون معدنی قوی انتخاب کند تا جلوی واردات مواد خام و ساخته شده را بگیرد. همچنین با اعمال مقررات صادرات و واردات، موجب رونق بخشی به ظرفیت های نصب شده کشور در حوزه های مختلف صنایع معدنی نظیر نسوز، سیمان، فولاد، کاشی و غیره شود و فضای کسب و کار بهبود یابد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی 2 سال آینده به دلیل رونق چین و نیز بازسازی کشورهای منطقه، در جهان رونق ایجاد می شود، تلاش کنیم به عنوان تولیدکننده و صادرکننده ایرانی جایگاه مناسبی در این روند داشته باشیم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده