تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۵۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دومین میزگرد ایمیدرو تاکید شد:

همگرایی وزارت صمت با اقتصاد، نیاز اولیه توسعه است

می متالز - دومین میزگرد از سلسله میزگردهای تخصصی ایمیدرو با عنوان" انتظارات فعالان بخش معدن و صنایع معدنی از دولت دوازدهم" با حضور یک کارشناس اقتصادی و دو مدیر از بخش دولتی و خصوصی در محل ایمیدرو برگزار شد.
همگرایی وزارت صمت با اقتصاد، نیاز اولیه توسعه است

در این میزگرد، محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، امیر صباغ مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو و حمید آذرمند پژوهشگر مسائل اقتصادی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و به اتفاق بر واگذاری اجرای امور به بخش خصوصی و نقش راهبردی و نظارتی دولت تاکید کردند.

در این میزگرد محمد رضا بهرامن گفت: بالا بردن "ظرفیت های موجود" در جهت ایجاد رونق در بخش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر همزمان به افزایش نرخ بهره وری و کاهش هزینه های تولید می انجامد.

وی افزود: دولت باید در زیرساخت ها و تجارت، بخش خصوصی را همراهی کند و در این بین همواره با استراتژی به روز شده، حرکت های رو به توسعه را انجام دهد.

امیر صباغ دیگر میهمان این نشست بزرگترین چالش در حوزه معدن را ضعف در توسعه بازار و سرمایه گذاری دانست و گفت: وضعیت بخش معدن با 4 سال گذشته متفاوت است و امروز نیاز به تشویق بنگاه های اقتصادی به منظور رشد سرمایه گذاری داریم.

وی بر نقش کلیدی وزارت اقتصاد در حل مسائل مهمی همچون نرخ ارز و مسائل مربوط به خصوصی سازی و میزان مالیات تاکید کرد و گفت: به رغم اینکه بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی پیگیر مطالبات خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند؛ اما این وزارت اقتصاد است که در سطح کلان بسیاری امور و تصمیمی گیری ها به آن مربوط می شود. بنابراین این دو بخش و حتی وزارتخانه های دیگر نیاز به همسویی و یکپارچگی دارند.

از سوی دیگر حمید آذرمند با تاکید بر اینکه مهم ترین مسئله در صنایع، مدل کسب وکار و ساختار صنعت است، اعلام کرد: در توسعه بخش معدن باید سرمایه گذاری خارجی را مورد توجه قرار داد و در این زمینه حمایت دولت از این بخش ضروری است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده