تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۵۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت باید قدرت فرا وزارتخانه‌ای داشته باشد

می متالز - معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید یک قدرت فراوزارتخانه‌ای داشته باشد تا بتواند با تعامل با سایر بخش‌ها و وزارتخانه‌ها مشکلات را حل کند.
وزیر صنعت باید قدرت فرا وزارتخانه‌ای داشته باشد

بیژن پناهی زاده : آقای شریعتمداری یک نیروی اجرایی قوی در کشور و در حوزه‌های مختلف کار کرده است. کسی که در سمت معاون اجرایی رییس جمهور فعالیت کرده یعنی با بخش‌های عمرانی و صنعتی آشنا است و با توجه به مقبولیتی که در نظام دارد، انتظار داریم تا برنامه‌هایی که مدنظر دارد بهتر و زودتر اجرایی شود.

وی افزود: از آقای نعمت زاده بابت خدمات بسیار زیادی که به بخش صنعت ارائه دادند، تشکر می‌کنیم. می‌توان شهادت داد که نعمت زاده دو برابر یک فرد جوان و پنج برابر وزرای قبلی از شهرستان‌ها بازدید کرد و مشکلات را از نزدیک دید.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرد: با توجه به این‌که قرار است تغییراتی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام شود، شریعتمداری از سایر گزینه‌های پیشنهادی اصلح‌تر است. این اعتماد تا زمانی است که خدمات به بخش خصوصی به خوبی تعلق بگیرد و نگاهش به بخش خصوص مثبت باشد.

پناهی زاده عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاهی تولیدی داشته باشد و نگاه صرف بازرگانی را نمی‌پسندیم. در بخش صنعت و معدن کشور نیاز به تحول داریم و در این سال‌ها بخش معدن کشور مغفول باقی مانده است و نیاز به بازنگری و کمک ویژه دارد.

وی گفت: باید تسهیلات جداگانه‌ای به بخش معدن داده شود و ماشین آلات به روز و جدیدی وارد این بخش شوند. همچنین در بخش صنعت نیز باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد تا شاهد حل مشکلات باشیم.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که واحدهای تولیدی مشکلاتشان خارج از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است، گفت: برای وزارتخانه نیاز به فردی است تا مشکلات بخش‌های مختلف صنعت با وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در زمینه‌های مالیات، قانون کار، تامین اجتماعی، گمرک و ... را حل کند.

پناهی زاده ادامه داد: امیدواریم شریعتمداری بتواند از پس مشکلات خارج از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت که ارتباط مستقیمی با بخش تولید دارد، برآید. همچنین او باید در بخش معدن بتواند مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی را حل کند.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید یک قدرت فراوزارتخانه‌ای داشته باشد تا بتواند با تعامل با سایر بخش‌ها و وزارتخانه‌ها مشکلات را حل کند. انتظار داریم تا شریعتمداری از تجربه و مقبولیت خود در نظام استفاده کند تا شاهد حل مشکلات در بخش تولید باشیم.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور خاطرنشان کرد: وزیر صنعت باید نفوذ کلامی و اجرایی زیادی داشته باشد و در این زمینه شریعتمداری از سایر گزینه‌های مدنظر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مناسب‌تر است. شریعتمداری باید به اعتمادی که بخش خصوصی به او کرده است پاسخ دهد. این کار از طریق مشورتی که با بخش خصوصی انجام می‌گیرد عملی خواهد شد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده