تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۵۴۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیانیه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در واکنش به بیانیه روزنامه دنیای اقتصاد

می متالز - سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران در واکنش به بیانیه روزنامه دنیای اقتصاد علیه این تشکل، بیانیه‌ای را صادر کرد.
بیانیه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در واکنش به بیانیه روزنامه دنیای اقتصاد

به گزارش می متالز، متن این بیانیه که امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی آن را منتشر کرده به شرح زیر است:
 

جناب آقای سردبیر محترم صفحه بورس کالای روزنامه دنیای اقتصاد
با عرض سلام و خدا قوت



در 15 روز گذشته؛ چند نفر از خبرنگاران و گزارش‌نویسان حرفه‌ای مرتبط با آن روزنامه وزین مقالات بسیار خوبی در اعتراض به نحوه تعیین قیمت چند شرکت خصولتی منتشر کردند و از اعمال تعرفه روی قیمت داخلی ابراز تعجب و از عرضه قطره‌چکانی گفتند و نسبت به گرانی‌های اخیر با موضع بی‌طرفانه روشنگری کردند و بارقه‌ای از امید در دل‌ها زنده شد که هستند کسانی که به موقع حقایق را بیان کنند و از روزنامه دنیای اقتصاد هم که بیشتر در مسیر بیان واقعیت از طرف مخاطب اصلی خود آمده‌اید پسندیده‌تر بود واقعا دست مریزاد به نویسندگان آزاده‌ای که به موقع حرف حق را می‌زنند و منتشر می‌کند.

اما در مورد زیر خوشحال می‌شویم حضرتعالی با توجه به مقام شامخ و ید بیضایی که درخصوص دستور زبان فارسی دارید؛ مطابق با لینکی که در ضمیمه آمده است، ملاحظه می‌فرمایید که به روشنی عنوان شده که مطلب موجود در کروشه (براکت) مختص مطلب الحاقی می‌باشد.

تعجب می‌کنیم از سردبیر وزین یک صفحه در روزنامه دنیای اقتصاد که اینطور عجولانه و خصمانه و البته جسارتا کمی هم ناشیانه نسبت به انتشار متن خود با امضای سردبیر در کانال یک شرکت خصولتی که یک طرف دعوا است منتشر کنید و  به متنی که بطور رسمی با رعایت موازین دستوری ادبیات فارسی و ارائه منبع واصل خبر و سپس برای یک کلمه حتی (استفاده از کروشه به جهت الحاق متنی به غیر از متن نویسنده) منتشر شده، جبهه‌گیری نموده‌اند.

دیده بودیم از خبرنگاران و روزنامه‌ها شکایت می‌کنند ولی برعکس ندیده بودیم روزنامه‌ای بخاطر انتشار خبرش با لینک آن و با ارائه اصل مقاله اینقدر بهم بریزد؛ شاید در مرخصی بوده‌اید!

متاسفانه صرفنظر از چرایی بیان این نحوه ادبیات که مطرح نمودید؛ طرز برخورد شما، این ظن را در ذهن قوت می‌دهد که نکند خدای ناکرده شما از طرف یک نیروی خاصی در عدم انتشار واقعیت‌ها در فشار بوده و مجبور به این جبهه‌گیری شده باشید! و متاسفانه این گمان را به ذهن می‌رساند که خدای نکرده یک نفر بازاریاب مطبوعاتی که پول زیادی برای تبلیغات در نشریات طبق صورت‌های مالی در اختیار دارد آن روزنامه وزین را تحت تاثیر برخی نیروهای جهت‌دارش از جبهه بی‌طرفی و رسالت روشنگری بخاطر یک مشت آگهی از چند شرکت خصولتی مجبور به فاصله کرده باشد که امیدواریم این‌گونه نباشد.

لطفا با لختی بصیرت و تامل بیشتر، حتی به فرض اینکه سندیکای بخش خصوصی که قطعا روابط عمومی آن به اندازه علمایی چون شما درس خبرنویسی نخوانده‌اند با وجود رعایت بکارگیری استفاده از کروشه و آوردن اصل  لینک خبر و ارائه متن اصلی خبر در گزارش؛ اگر به فرض محال خطایی هم مرتکب شده باشد؛ نگذارید این جریانات به وجه شامخ روزنامه دنیای اقتصاد لطمه وارد کرده و آن را مخدوش نماید؛ چه اینکه انتظار ما در استناد به مطالب ارزنده این روزنامه هم همین است.

هرچند با اینکه شما سردبیر صفحه بورس کالا هستید و مطلع هستید مهمترین نقطه عطف قیمت‌گذاری در بورس کالا درخصوص فولاد با دستورالعمل شورای رقابت اتفاق افتاده و در همه خبرگزاری‌های داخلی و خارجی حتی سایت خود بورس کالا منتشر شد ولی شما این خبر مهم را  هم سانسور کردید و در صفحه بورس کالا حتی یک کلمه نیاوردید آیا این است رسالت شما در سانسور وقایع مهم؟

مگر رزق و روزی انسان‌ها دست مدیران شرکت‌های خصولتی است که اگر از خبری خوششان نیامد حتما باید برای تداوم آگهی‌های بازرگانی؛ سانسور شود؟

مجددا تکرار می‌شود، جدا از موضوع مطرح شده؛ اجازه ندهید که این ظن در ذهن خواننده تقویت شود که خدای نکرده، صداقت نوشتار شما تحت فشار و تاثیر نیرویی دیگر قرار دارد، قطعا که همینطور بوده و این تنها یک اشتباه برداشت بوده باشد.

آرزوی موفقیت داریم برای روزنامه وزین دنیای اقتصاد و کارکنان فهیم آن و همیشه هوشیار آن را داریم.



روابط عمومی سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران

 

کاربرد علامت کروشه یا قلاب در نوشتار

منبع: می متالز
عناوین برگزیده