تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۹
بازدید: ۷۰۴
کد خبر: ۵۴۲۲
سرویس خبر : زمین شناسی

نخستین دکل حفاری پسابرجام در معادن فلزی مشگین شهر بکار گرفته شد

می متالز - اولین دکل حفاری پسا برجام کشور روز پنجشنبه در روند اکتشافی معادن فلزی درمنطقه صاحب دیوان شهرستان مشگین شهر شروع بکار کرد.
نخستین دکل حفاری پسابرجام در معادن فلزی مشگین شهر بکار گرفته شد

به گزارش می متالز، مجید خدابخش استاندار اردبیل درجریان بازدید از روند اکتشاف این معادن گفت : در فاز اول اکتشاف معادن این منطقه 10 هزار متر در عمق زمین حفاری می شود و به همین منظوردکل حفاری پیشرفته به ارزش حدود یک میلیون یورو خریداری و در منطقه مستقر شده که جزو اولین ماشین آلات تحویلی به کشورمان پس از برجام است. 

 

 

وی با بیان اینکه تا کنون 100 میلیارد ریال در صاحب دیوان معادن مشگین شهر هزینه شده است، اظهار کرد: هم اکنون عملیات حفاری واکتشاف به صورت شبانه روزی ادامه دارد و در صورت مثبت بودن نمونه برداری انجام شده سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام خواهد شد. 


وی بیان کرد: عملیات اکتشاف در این منطقه شامل حفاری، نمونه برداری و آزمایشگاه می باشد و برخی آزمایش ها نیز در کشور کانادا انجام می شود. 


عناصر و کانی های موجود در معدن منطقه صاحب دیوان در 20 کیلومتری شمال غرب مشگین شهر برای تعیین نوع عناصر آنها به آزمایشگاه های معتبر خارجی ارسال شده است. 


به گفته فاطمه جوادی مشاور استاندار اردبیل در امور معادن، نتایج بررسی نمونه های مواد پودری به دست آمده از حفاری های انجام شده از این معدن حداکثر ظرف 2 ماه آینده دریافت خواهد شد. 


وی با بیان اینکه مقدار 700 متر در منطقه معدنی صاحب دیوان حفاری انجام شده است، اظهار کرد: در سه پهنه معدنی استان اردبیل تا اوایل شهریور ماه امسال حفاری های لازم انجام خواهند شد. 


او گفت : از 20 پهنه معدنی موجود در ایران سه پهنه شامل قزل اوزن (خلخال) ، سبلان قره سو (مشگین شهر) و باغرو (کوثر) به استان اردبیل تعلق دارد که از شهریور تا دی ماه سال 1393 در سه مرحله به سه شرکت میتکو ، ایمیدرو و کوثر واگذار شده اند و با داشتن تخصص و سرمایه لازم کارهای مطالعاتی آنها را انجام می دهند. 


وی نشانه های به دست آمده از مطالعه های اولیه مربوط به این سه پهنه معدنی استان اردبیل را امیدوارکننده دانست. 


استان اردبیل از جمله مناطق غنی در زمینه معدن می باشد و دولت تدبیر و امید بزرگترین سرمایه گذاری را در این زمینه در استان انجام داده است. 

عناوین برگزیده