تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۵۴۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرپرست امور تغلیظ مس سرچشمه خبرداد:

103 هزار نفر ساعت برای انجام تعمیرات خط متوقف در واحد تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

می متالز - سرپرست امور تغلیظ مجتع مس سرچشمه گفت : تعمیرات خط متوقف درواحد تغلیظ مجتمع مس سرچشمه امسال حدود103 هزار نفر ساعت بود که این میزان پارسال 100 هزار نفر ساعت بوده است.
103 هزار نفر ساعت برای انجام تعمیرات خط متوقف در واحد تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

غلامرضا لنگری زاده اظهار کرد: کاری که در امور تغلیظ سالانه یک بار صورت می گیرد ، تعمیرات خط متوقف است که از حدود سال 66 شروع شده و در این رابطه تعمیراتی که در طول سال شرایط انجام آن وجود ندارد و نیاز به توقف کامل خط تولید دارد را انجام می دهیم.
وی افزود: زمان تعمیرات خط متوقف با برنامه ریزی و هماهنگی با وزارت نیرو برای تامین برق در پیک مصرف سالانه کشور در تابستان و در ماه مرداد انجام می شود که پارسال با همکاری که با اداره برق داشتیم، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برگشت پول از مصرف برق داشتیم و این میزان صرفه جویی شده است که این مسئله باعث می شود ما برنامه ریزی داشته باشیم تا عملیات اورهال را در مرداد ماه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه عملیات اورهال امسال از 5 تا 17 مرداد انجام شد و تا 20 مرداد ماه تمام کارخانه ها روی خط تولید قرار گرفت ، ادامه داد: برای اورهال سال آینده از امروز شروع می کنیم و کارهایی که نیازاست در تعمیرات خط متوقف کارخانه انجام می دهیم را برنامه ریزی می کنیم و اوایل آذرماه برنامه اورهال سال آینده آماده می شود و برای نیازها درخواست صادر می شود.
سرپرست امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه یک ماه قبل از اورهال یک مدیر برای آن انتخاب می کنیم که هماهنگی با واحدهای مختلف را انجام می دهد ، افزود : از 15 روز قبل از آن ستاد اورهال را تشکیل می دهیم که مسئول هماهنگی بین نیروها تغلیظ ، پیمانکاران و دیگر امورهای درگیر اورهال و همچنین انتقال تجهیزات مورد نیاز در زمان اورهال به کارخانه را انجام می دهد و در طول اورهال نیز کارها بتدریج و با برنامه از قبل تعیین شده انجام می شود و گزارشها را جهت بررسی نقاط مختلف و عقب ماندگی به امور برنامه ریزی ارجاع می دهد.
لنگری زاده با اشاره به این موضوع که با توجه به عمر بیش از 35 سال کارها تغلیظ 1 و پوسیدگی ها و فرسودگی های زیادی وجود داشته است یادآور شد: در چهار سال گذشته علاوه بر کارهای خاص اورهال بازسازی هایی نیز انجام گرفت به نحوی که در تغلیظ یک در بخش آسیاب و سلولها و لاندرها در چند سال گذشته بازسازی انجام شده است.
وی به تقابل همیشگی سنگ معدن و تجهیزات در امور تغلیظ اشاره و اذعان داشت : عمده تجهیزات  ما بر اثر فرسایش پوسیده و از بین می روند که این امر یکی از فلسفه های اورهال است.
سرپرست امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه همچنین گفت : اورهال امور تغلیظ مس سرچشمه جزو بزرگترین تعمیرات خط متوقف کارخانجات ایران است و نیاز داریم هر سال جاهایی که در سال امکان بازدید و تعمیرات نداریم در اورهال بازدید و رفع اشکال کنیم.
 لنگری زاده به عمده ترین اقداماتی که در اورهال امسال صورت گرفته اشاره و بیان کرد : در اورهال امسال علاوه بر کارهای معمول ، مانند تعویض لاینراسیاها ، تعویض لوله های فرسوده ، رسوب زدایی مسیرها و بازسازی و لاینر گذاری شوتهای و انبارها نرمه و درشت ...، رسوب زدایی لوله آب برگشتی 48 اینچ که اخرین بار سال 77 انجام گرفته بود ، نظافت حدود 1800 الکتروموتور ، تمیزکاری و شستشوی موتور اسیاب های فاز یک توسعه که یک کار تخصصی بود و ظرف 10 روز انها را شستشو دادیم و برای اولین بار در مجتمع صورت گرفت انجام گرفت
وی ابراز داشت : در سه سال گذشته تمام سلولهای فلوتاسیون کارخانه تغلیظ یک را بدون توقف خط تعویض کردیم و پارسال در زمان اورهال محل های اشتراک انها که حدود 1000 تن تجهیزات فرسوده بود بازسازی و تعویض کردیم .که امسال گسترده ترین اورهال از نظر حجم کاری را داشتیم .
سرپرست امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه درباره زمان انجام تعمیرات اورهال امسال نیز گفت : اورهال امسال 14 روز بود ولی با توجه به مشکلاتی که در نیمه اول سال برای تامین سنگ معدن داشتیم و عقب ماندگی تولید را در برداشت این کار در 12 روز انجام گرفت.
لنگری زاده افزود : اورهال امسال توسط بیش از هزار نفر پرسنل تغلیظ ، نیروهای موردی و پیمانکار انجام شد و حدود 103 هزار ساعت کار انجام شد که پارسال این میزان 100 هزار نفر ساعت بوده است.
وی با قدردانی از همکاری تمام امورهای مجتمع از جمله امور ایمنی ، روابط عمومی ، از همکاری درخشان معاونت نظارت بر خدمات مس منطقه کرمان ، امور انبارها و سفارشات و بازرگانی در مدت تعمیرات تشکر کرد و اضافه کرد : درحال حاضر 90 درصد کار اورهال توسط پرسنل تغلیظ و مهندسی و نظارت انجام می شود و برای بقیه کارها که امکان انجام ان را نداریم از نیروهای پیمانکار و شرکتهای بیرونی استفاده می کنیم.

عناوین برگزیده