تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۵۴۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
برنامه فاز دو زرشوران از پاییز آغاز می شود

"زرشوران" 3.5 برابر برنامه، ماده معدنی استخراج کرد

می متالز - معدن طلای زرشوران از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه 3.5 برابر بیش از برنامه تدوین شده، ‌ماده معدنی استخراج کرد.
"زرشوران" 3.5 برابر برنامه، ماده معدنی استخراج کرد

مجتمع طلای زرشوران در این مدت افزون بر 142هزار تن ماده معدنی استخراج کرد این در حالی است که طبق برنامه، استخراج 40هزار تنی پیش بینی بوده است.

معدن طلای زرشوران در حال حاضر از 360هزار تن ماده معدنی دپو شده برای مصارف کارخانه برخوردار است که حداقل مصرف 12 ماه کارخانه را پوشش می دهد. نیاز ماهانه این کارخانه هم اینک 30هزار تن است.

 

برنامه فاز دو

در حال حاضر فرآیند برگزاری و انتخاب پیمانکار فاز 2 طرح توسعه مجتمع طلای زرشوران با ظرفیت اسمی تولید سالانه 2 تن طلا در جریان است. این فرآیند در مرحله دریافت پیشنهاد قیمت از سوی مناقصه گران قرار دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده، تا پایان تابستان سال جاری نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام می شود و کلنگ زنی پروژه طرح توسعه نیز در اوایل پاییز امسال انجام خواهد شد.

 

سهم 85درصدی نیروهای بومی

تعداد نیروی انسانی شاغل در مجتمع طلای زرشوران 714 نفر است که از این تعداد 240 نفر در بخش معدن و 474 نفر در بخش کارخانه اشتغال به کار دارند. نیروی انسانی مربوط به حوزه کارفرمایی397 نفر و نیروی انسانی مربوط به حوزه های مهندسی مشاور، پیمانکاران معدن، راهسازی، محوطه سازی و متفرقه 317 نفر است.

سهم نیروی انسانی بومی در حوزه کارفرمایی 68/90 درصد و سهم نیروی انسانی بومی در کل نیروی انسانی شاغل در معدن مشتمل بر حوزه کارفرمایی ، پیمانکاری و ... بالغ بر 85 درصد است. کارخانه طلای زرشوران در آبان ماه سال 1393 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون تولید این شرکت رو به افزایش بوده و این روند افزایشی موجب ارتقای سطح برنامه تولید از 600 کیلو گرم در سال 1395 به 1000 کیلوگرم در سال 1396 می شود.

معدن طلای زرشوران، از ذخیره 110 تن طلای خالص برخوردار است و بالاترین ظرفیت تولید شمش طلا در کشور را دارد. این معدن در استان زیبای آذربایحان غربی، در گستره تاریخی و جغرافیایی تمدن کهنسال تخت سلیمان و در جوار روستای کوچک و سرسبز زرشوران شهرستان تکاب واقع شده است. مجتمع طلای زرشوران تحت عنوان شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، وابسته به سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده