تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۵
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۵۴۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

اداره تعاونی آهن‌فروشان اصفهان با یک مدیر و یک سرایدار

می متالز - مدیرعامل شرکت تعاونی آهن‌فروشان اصفهان گفت: شرکت تعاونی آهن‌فروشان اصفهان از سال ۹۳ هیچ خریدی انجام نداده و تعطیل است.
اداره تعاونی آهن‌فروشان اصفهان با یک مدیر و یک سرایدار

نفس آهن‌فروشی در اصفهان گرفته است. از یک‌سو نیمی از آهن‌فروشان اصفهانی ابطال پروانه کرده و به فروش زیرزمینی آهن اقدام می‌کنند و از سوی دیگر تعاونی آهن‌فروشان اصفهان که روزگاری نه‌چندان دور جزو  هفت تعاونی برتر ایران بود، تعطیل‌شده است.

علی‌اکبر کریمی مدیرعامل شرکت تعاونی آهن‌فروشان اصفهان با تأیید این خبر اظهار کرد: تعاونی آهن‌فروشان اصفهان ۲۶۰ نفر عضو داشت و به تأیید وزارت تعاون، جزء هفت تعاونی برتر کل کشور (نه‌تنها در میان تعاونی‌های آهن بلکه در میان تمامی تعاونی‌ها) بود.

وی ادامه داد:زمانی که تعاونی فعال بود به تهیه و توزیع آهن مشغول بود. من ۵ سال متوالی برترین خریدار ذوب‌آهن بودم و حجم بالایی از فولاد اهواز خرید می‌کردم. به‌این‌ترتیب از کل کشور به مقدار زیادی آهن تهیه‌شده و با قیمت پایین‌ترینسبت به سایر عرضه کنندگان در بازار ارائه می‌کردیم. در کنار خرید و فروش کارهای خدماتی زیادی هم داشتیم. از جمله ساخت مدرسه در مناطق روستایی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به بیماران صعب‌العلاج  و غیره.

کریمی ادامه داد: اما از سال ۹۳ بدترین شرایط را تجربه کردیم و این شرایط  تا امروز هم ادامه دارد. از آن سال، هیچ خریدی انجام نداده ایم. تعاونی سرمایه را از اعضاء می‌گیرد. وقتی اعضاء فعال نیستند یعنی تعاونی تعطیل‌شده است. ما هم دیگر عضوی نداریم بنابراین نمی‌توانیم در تنظیم بازار نقشی داشته باشیم.

وی گفت: این تعاونی که ۱۴ کارمند با مدرک کارشناسی داشت امروز با یک مدیرعامل و یک سرایدار به حیات خود ادامه می‌دهد. تا امروز تعاونی را حفظ کرده‌ایم تا شاید در آینده بتواند دوباره قوت بگیرد اما بعید می‌دانم که شرایط بهبود یابد.

عناوین برگزیده