تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۵۵۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سود چشمگیر چادرملو در سه ماه ۹۶

می متالز - شرکت چادرملو در سال ۹۵ توانست ۲۲۸ریال سود بسازد. این شرکت برای سال جاری پیشبینی سود ۲۲۴ریالی دارد و در سه ماهه ۳۰درصد از سود عملیاتی و ۲۹درصد سود خالص معادل ۶۴ریال را محقق کرده است.
سود چشمگیر چادرملو در سه ماه ۹۶

در حالی سود سال ۹۶ کمتر از ۹۵ فرض شده که در سه ماه نخست ۹۶ رشد سود ۱۹درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

شرکت چادرملو برای سال جاری پیشبینی کرده ۵٫۷میلیون تن کنسانتره، ۷۱۱هزار تن سنگ دانه بندی، ۳٫۶میلیون تن گندله و ۳۰۰هزار تن فولاد به فروش برساند که بر اساس عملکرد سه ماهه و تیرماه شرکت از برنامه فروش مقداری پیشرفته است.

به لحاظ وضعیت نرخ فروش، نرخ واقعی تیر ماه ۲ تا ۴ درصد بیش از پیشبینی شرکت بوده در حالی که نرخ واقعی مرداد ماه هم اکنون ۲۴ تا ۳۶درصد بیشتر از بودجه است. با فرض یک سناریو معقول، سود هر سهم در سال جاری می تواند به سطح ۳۸۰ریال برسد.

این بسیار مهم است که در ادامه سال وضعیت نرخ فروش به چه شکلی تداوم یابد. با رسیدن به نیمه دوم سال و فصل سرما، به دلیل آلایندگی این صنعت، میزان تولید چین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش می یابد ضمنا تحلیلگران بر این باورند که نرخ شمش فولاد در چین به ۴۰۰۰یوان می رسد که برابر با ۶۰۰دلار در هر تن است.

تحقق این امر منجر به سلسله تعدیلات مثبت با اهمیت در این نماد خواهد شد البته وضعیت چادرملو قابلیت تعمیم به کل گروه را دارد و سایرین نیز به همین تناسب رشد سود را تجربه می کنند. تداوم نرخ های فروش می تواند روزهای خوبی برای قیمت سهام شرکت های این گروه پدید آورد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده