تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۵۵۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شریعتمداری: در بازار تقاضا ایجاد می کنیم

می متالز - وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم گفت: برای تولید داخلی، تقاضا ایجاد می‌کنیم.
شریعتمداری: در بازار تقاضا ایجاد می کنیم

محمد شریعتمداری در جلسه دفاع از برنامه های خود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سال های گذشته شاهد کاهش تقاضای داخلی بودیم. با توجه به کاهش در آمد خانوارهای شهری و روستایی کاهش تقاضا ایجاد شد و این در حالی بود که صنایع پیشرفت کرده و ارتقا یافته بود. به عبارت دیگر، با وجود ارتقای صنایع، با کاهش تقاضا مواجه شدیم.

وی گفت: ما نیازمند حل مشکل تقاضا در بازار داخلی هستیم. در بخش های مختلف به کمک مسعود کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی برای کالاهای با دوام به موازات رقابتی ساختن بنگاهها، تقاضا ایجاد می‌کنیم.

شریعتمداری با اشاره به نقش ایدرو به عنوان یکی از سازمان های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ایدرو باید پیشتاز رقابتی کردن بنگاه های کوچک و متوسط باشد و شعب ایدرو باید ایجاد شود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر ۷۰ درصد تسهیلات ارائه شده به واحد های صنعتی در چرخش بین واحد ها قفل شده است.

وی همچنین در خصوص نرخ سود بانکی تصریح کرد: تولید صنعتی و معدنی با بازدهی ۱۰ درصد با نرخ سود تسهیلات سیستم بانکی کنونی ادامه حیات نخواهد داد.

شریعتمداری همچنین درباره نرخ ارز گفت: با رقابتی کردن نرخ ارز مخالف هستم اما تثبیت غیر منطقی آن صادرات را با اختلال مواجه می کند. این که واردات را آزاد کنیم و صادرات را تنبیه کنیم، اشتباه است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درباره بخش معدن نیز تصریح کرد: ما هنوز حداقل مجموع اکتشافات معدن را داریم. مهدی کرباسیان در ایمیدرو در این دوره کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است اما باید از فناوری های نو استفاده کنیم، عمق اکتشاف را افزایش دهیم. ذخایر معدن ما سه برابر آن چیزی است که امروز در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی گفت: ما باید سهم خود را از فناوری افزایش دهیم و به طورقطع در این زمینه پایه گذاری مناسبی خواهیم داشت.

عناوین برگزیده